DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„A pénzről van szó” – Horner az Andrettiről

A pénzdíjak egyenlőtlen elosztása miatt aggódik, így abszolút nem örülne az új csapatok érkezésének Christian Horner. A Red Bull csapatfőnöke őszintén elmondta véleményét az Andretti lehetséges belépéséről, de egyúttal az Audi jelenlegi üzleti modelljét is megdicsérte.

Miközben az Andretti Autosport révén egy igazán jól csengő név kerülhetne be a sportágba, több csapat is a beszállásuk ellen van, ennek pedig legfőképpen a pénz az oka. Ezt a Racernek adott interjúja során Christian Horner sem tagadta, aki kifejtette véleményét ezzel kapcsolatban.

Mint az ismert, az Andretti család már jó ideje fontolgatja, hogy saját csapatot indít a Formula-1-ben, ám terveik eddig nem kaptak pozitív fogadtatást. Nemrégiben azonban hivatalosan is bejelentették, hogy a General Motors, illetőleg az utóbbihoz tartozó Cadillac márkája révén új partnerre tettek szert álmaik megvalósításához.

Bár ez a hír világszerte elég nagy publicitást kapott, mindez Hornert és jó pár más csapatfőnököt sem nyűgözött le. „Nézzék, az Andretti egy nagyszerű márka, egy nagyszerű csapat. Mario, amit a Formula-1-ben tett, mint amerikai ember, az fantasztikus. Nyilvánvalóan a GM és a Cadillac nagyszerű márkák lennének a sportban és nem hiszem, hogy ez vitatható lenne, viszont mint minden ilyen dolognál, itt is az a kérdés, hogy ki fogja ezt kifizetni? Feltételezhetjük, hogy a csapatok, amelyek ha úgy látják, hogy ők azok, akik fizetnek érte, esetleg felhígulnak a kifizetéseik emiatt, akkor ez természetesen nem fog jól esni számukra” – értékelte a helyzetet Horner.



„A két csapat (a McLaren és az Alpine), amelyik támogatja őket, partneri kapcsolatban áll velük az Egyesült Államokban. A másik nyolc alakulat viszont azon gondolkodik, hogy miért hígítanánk fel a mi részünket a pénzdíjakból? A másik oldalt pedig ott a Liberty Media, akik nem fognak többet fizetni ezért, mert elégedettek a jelenlegi 10 csapatos felállással, ami versenyképes és működési szempontból, a logisztikát, a garázsokat és hasonlókat tekintve nekik több mint elfogadható. Biztos vagyok benne, hogy ők inkább az Audi-modellt választanák, akik ide jönnek és egy meglévő franchise vásárlására törekednek. Mint mindig, most is a pénzről van szó.” – folytatta a csapatvezető.

Minden a pénzen múlik

Horner szerint a lényeg, hogy a résztvevő istállók szilárd pénzügyi alappal rendelkezzenek, ezen pedig nem segít, ha nem növelik meg a bevételeiket egy új csapat érkezésével, de egyúttal az FIA reakciójáról is elmondta véleményét. Amíg ugyanis az F1 vezetősége és a csapatok óvatosabbak maradtak az Andrettivel, addig a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről határozottan örültek a GM márkájával közös érdeklődésüknek.

„Ez a nézet bármelyik csapatra vonatkozhatna, szóval ez így irreleváns. Ahogy már mondtam, fantasztikus lenne, ha az Andretti márka és név, valamint a Cadillac a Formula-1-ben lenne, és remélhetőleg sikerül is megoldást találni. Érthető az FIA véleménye is, hiszen ennek részükről nincs anyagi következménye, mert nem vállalnak részt a díjalapból, és további nevezési díjakat kapnának, ha több csapat érkezne. Szóval meg lehet érteni, hogy az FIA potenciálisan több csapatot szeretne a rajtrácson látni, de a kereskedelmi jogok tulajdonosával kell összhangot találniuk, és a 2026-os Concorde-megállapodás tűnik a megfelelő eszköznek arra, hogy ezt megoldják” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: