Miközben az Andretti Autosport révén egy igazán jól csengő név kerülhetne be a sportágba, több csapat is a beszállásuk ellen van, ennek pedig legfőképpen a pénz az oka. Ezt a Racernek adott interjúja során Christian Horner sem tagadta, aki kifejtette véleményét ezzel kapcsolatban.
Mint az ismert, az Andretti család már jó ideje fontolgatja, hogy saját csapatot indít a Formula-1-ben, ám terveik eddig nem kaptak pozitív fogadtatást. Nemrégiben azonban hivatalosan is bejelentették, hogy a General Motors, illetőleg az utóbbihoz tartozó Cadillac márkája révén új partnerre tettek szert álmaik megvalósításához.
Bár ez a hír világszerte elég nagy publicitást kapott, mindez Hornert és jó pár más csapatfőnököt sem nyűgözött le. „Nézzék, az Andretti egy nagyszerű márka, egy nagyszerű csapat. Mario, amit a Formula-1-ben tett, mint amerikai ember, az fantasztikus. Nyilvánvalóan a GM és a Cadillac nagyszerű márkák lennének a sportban és nem hiszem, hogy ez vitatható lenne, viszont mint minden ilyen dolognál, itt is az a kérdés, hogy ki fogja ezt kifizetni? Feltételezhetjük, hogy a csapatok, amelyek ha úgy látják, hogy ők azok, akik fizetnek érte, esetleg felhígulnak a kifizetéseik emiatt, akkor ez természetesen nem fog jól esni számukra” – értékelte a helyzetet Horner.
„A két csapat (a McLaren és az Alpine), amelyik támogatja őket, partneri kapcsolatban áll velük az Egyesült Államokban. A másik nyolc alakulat viszont azon gondolkodik, hogy miért hígítanánk fel a mi részünket a pénzdíjakból? A másik oldalt pedig ott a Liberty Media, akik nem fognak többet fizetni ezért, mert elégedettek a jelenlegi 10 csapatos felállással, ami versenyképes és működési szempontból, a logisztikát, a garázsokat és hasonlókat tekintve nekik több mint elfogadható. Biztos vagyok benne, hogy ők inkább az Audi-modellt választanák, akik ide jönnek és egy meglévő franchise vásárlására törekednek. Mint mindig, most is a pénzről van szó.” – folytatta a csapatvezető.
Minden a pénzen múlik
Horner szerint a lényeg, hogy a résztvevő istállók szilárd pénzügyi alappal rendelkezzenek, ezen pedig nem segít, ha nem növelik meg a bevételeiket egy új csapat érkezésével, de egyúttal az FIA reakciójáról is elmondta véleményét. Amíg ugyanis az F1 vezetősége és a csapatok óvatosabbak maradtak az Andrettivel, addig a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről határozottan örültek a GM márkájával közös érdeklődésüknek.
„Ez a nézet bármelyik csapatra vonatkozhatna, szóval ez így irreleváns. Ahogy már mondtam, fantasztikus lenne, ha az Andretti márka és név, valamint a Cadillac a Formula-1-ben lenne, és remélhetőleg sikerül is megoldást találni. Érthető az FIA véleménye is, hiszen ennek részükről nincs anyagi következménye, mert nem vállalnak részt a díjalapból, és további nevezési díjakat kapnának, ha több csapat érkezne. Szóval meg lehet érteni, hogy az FIA potenciálisan több csapatot szeretne a rajtrácson látni, de a kereskedelmi jogok tulajdonosával kell összhangot találniuk, és a 2026-os Concorde-megállapodás tűnik a megfelelő eszköznek arra, hogy ezt megoldják” – tette hozzá.