A címben említett eset a Brit Nagydíj emlékezetes momentumához, Guanyu Zhou ijesztő balesetéhez kapcsolódik. George Russell, aki szintén érintett volt a rajtnál történt incidensben, defektje miatt félreállt a Mercedesszel a Zhou-baleset helyszínén, és azonnal a kínai pilótához futott, ellenőrizni, jól van-e.
Miután meggyőződött a vetélytárs állapotáról, Russell visszatért az autóhoz, hogy a csapattal kommunikálva megkísérelje újraindítani, a piros zászló alatt pedig visszatérhessen a bokszba, a sportbírók azonban már megkezdték a mentést, ezért megtiltották, hogy visszaszálljon. Russell panaszkodott az intézkedésre, azzal érvelve, hogy a defektet leszámítva az autó kifogástalan állapotban volt. Kiesése az első – és azóta is egyetlen – volt az idei szezonban, amely véget vetett az év elejétől, kilenc nagydíjon át tartó top 5-ös sorozatának.
A Motorsport Világtanács szerdai londoni ülésén az egyéb szabálymódosítások mellett – mint a nagyobb visszapillantó tükör és megerősített bukókeret bevezetése, utóbbi épp a Zhou-baleset miatt, valamint a rajtbüntetés kiosztásának tisztázása – beiktattak egy kis módosítást az F1-es sportszabályzatba, amely alapján Russell meg sem kísérelhette volna a visszatérést. Az új 26.18-as cikk kimondja, hogy „bármely autót, amelyet a versenyző elhagyott a pályán, még ha csak ideiglenesen is, az adott szakaszról visszalépettnek kell tekinteni.”
Azaz az új szabály szerint aki elhagyja az autót a futam során, azonnal kiesettnek számít – és ugyanez vonatkozik a szabadedzésekre, időmérőkre és sprintfutamokra is, ha a versenyző kiszállt az autóból a pályán, az adott szakaszt nem folytathatja. Az új szabályrészlet egy kivételt engedélyez, piros zászlós felfüggesztés esetén elhagyható az autó, amennyiben a versenyző nem műszaki hiba, autósérülés vagy előnyszerzés érdekében száll ki.