Szerdán idei harmadik ülését tartotta az FIA Motorsport Világtanácsa Londonban, ahol több, a Formula-1-es szabályzatot érintő döntést is meghoztak. Ezek közül néhány a biztonságot érintette: egyfelől 2023-tól megnövelik a visszapillantó tükrök méretét az autókon, hogy ezzel is csökkentsék azt a területet, amelyet az autóban ülve nem látnak be a pilóták. Nemrég például Nicholas Latifi indokolta ezzel a Guanyu Zhouval történt szingapúri balesetét.
S ha már Zhou: „neki köszönhető” a másik biztonsági módosítás, pontosabban a kínai újonc látványos silverstone-i balesetének, amely miatt a következő szezontól kezdve megerősítik az F1-es gépek tetején lévő bukócsövet. Az ugyanis a Brit GP rajtjánál történt incidens során az aszfalton csúszva leszakadt, így Zhou fejét „csak” a halo védte.
A WMSC a rajtrácsbüntetésék kiosztására vonatkozó procedúrát is tisztázta azt követően, hogy néhány hete Monzában hosszú órákig maguk a versenyzők sem tudták pontosan az időmérőt követően, ki honnan fog rajtolni a másnapi nagydíjon. Az FIA most egyértelműsítette a szabályozás szövegét és az eljárás menetét:
- elsőként a 15 rajthelyes vagy annál kevesebb büntetést begyűjtő pilótákat sorolják hátra az időmérős eredményük és a büntetésük mértékének összeadásával adódó „képzeletbeli” rajtpozícióba (ez azt takarja, ha 20-nál nagyobb szám jönne ki összegként), ha pedig több versenyző kerülne ugyanabba a pozícióba, akkor közöttük a kvalifikációs sorrend dönt,
- ezt követően a nem büntetett pilóták elfoglalják az üresen maradt rajtpozíciókat, majd pedig az első pontnál hátrasorolt büntetett versenyzők is feltöltik a kimaradó rajthelyeket,
- akinek 15 rajthelynél több büntetése jött össze vagy alapból a rajtrács végére sorolták, azok az összes többi rangsorolt pilóta mögül fognak startolni, közöttük pedig szintén az időmérős végeredmény dönt,
- ha pedig lenne olyan pilóta, akit nem értékeltek az időmérőn, de engedik indulni a nagydíjon, akkor ő(k) indul(nak) a rajtrács legvégéről.
Az FIA a közleményében érintett röviden még néhány témát. Ezek közé tartozott a Japán Nagydíj eleji „traktorincidens”, amikor úgy küldtek beavatkozó munkagépet a pályára, hogy a versenyzők még a safety car mögött köröztek a szakadó esőben. Az eset óriási felháborodást váltott ki a pilótákból, az FIA pedig ígéretet tett az alapos vizsgálatra, most pedig jelezték, hogy ezt lefolytatták, és eljárási hibákat azonosították a történtek kapcsán, amelyeket rövid és közép távon orvosolni fognak. Mindezek kapcsán a következő napokra ígért bővebb tájékoztatást a Nemzetközi Automobil Szövetség.
Amiről nem igazán esett szó viszont, az a költségplafonügy: miközben mindenki arra vár, milyen szankciót fog kapni a Red Bull a túlköltekezésért, az Aston Martin pedig a procedurális szabálysértésért, a közleményből csak annyi derült ki, hogy a WMSC-t tájékoztatták a csapatokkal ennek kapcsán zajló egyeztetésekről. Ellenben kiemelték, hogy a Világtanács legutóbbi ülése óta elfogadták a 2023-as versenynaptárt, a hat sprintet, a 2026-os motorszabályokat, utóbbi pedig máris az F1-be csábította az Audit, sőt fél mondattal azt is elejtették, hogy a Porsche továbbra is egyeztett csapatokkal a beszállásról.