Kiszámíthatatlan időjárási körülmények között rajtolt el a 37. Formula-1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen, hiszen a nagy erejű szél mellett vészjósló szürke felhők gyülekeztek a mogyoródi aszfaltcsík felett a startot megelőzően.
A pole-pozícióból induló George Russell remekül rugaszkodott el a piros lámpák kialvásakor, és sikeresen védte meg vezető pozícióját az 1-es kanyarban Carlos Sainzcal szemben. Csapattársa, Lewis Hamilton szintén remek startot vett, amivel sikerült az egymással harcoló Alpine-ok elé ugrania. A Red Bullok két-két pozíciót tudtak javítani az első körben, melynek végén a versenyirányítás virtuális biztonsági autós szakaszt rendelt el a 2-es kanyarban lévő törmelékek miatt, amelyek Alex Albon és Sebastian Vettel ütközése után lepték el az aszfaltot.
Az újraindítást követően a világbajnoki éllovas Max Verstappen azonnal támadásba lendült és megelőzte Fernando Alonsót, valamint Esteban Ocont, a holland hátránya ekkor 10 másodperc volt az élen álló Russellhez képest. A Mercedes ifjú brit pilótája a Ferrariktól eltérő stratégiát választott, hiszen a lágy keverékű gumikra szavazott a verseny elején – hasonlóan Lando Norrishoz és Verstappenhez – miközben Hamilton és a két Ferrari a közepes Pirelliken kezdte a versenyt.
Verstappen a tizedik körben érte utol az egymással viaskodó Norris és Hamilton párosát, a McLaren versenyzője két kanyar alatt két pozíciót vesztett a tavalyi szezon főszereplőivel szemben. A holland nem sokkal később ismét motorhibára kezdett el panaszkodni, ami nem sok jót jósolt a tegnapi tapasztalatok alapján. A pontszerző helyen haladó pilóták közül először a látványosan szenvedő Norris állt ki kereket cserélni: a mclarenes közepes gumikon hajtott ki a bokszból.
Az élen a szintén piros oldalfalú Pirelliken autózó Russell köridejei is jelentős visszaesést mutattak, a két Ferrari teljesen utolérte a Mercedest, aki a 16. kör végén szintén a bokszutca felé vette az irányt, nyomában Verstappennel. Az egy körrel később szervizelő Sainz kiállása lassabb volt a kelleténél, ezért a spanyolnak nem sikerült megelőznie Russellt. A Ferrari megosztott stratégiát választott, hiszen Charles Leclerc csak a 21. kör végén látogatott a bokszba. A kiállást követően Leclerc Sainz elé érkezett vissza a pályára, a maranellóiak ezzel letudták a számukra gyakorlatilag kötelező helycserét. Az első kiállásokat követően így az élen Russell–Leclerc–Sainz volt a sorrend, miközben mögöttük már Verstappen érkezett a negyedik a helyen, aki Hamiltont ugrotta át a cserék során.
A 24. körben Daniel Ricciardo egy szép manőverrel egyszerre előzte meg az ismét egymást akadályozó Alpine-okat, Ocon ezúttal sem könnyítette meg Alonso versenyét… Mindeközben Leclerc a frissebb abroncsokon DRS-távolságra került Russellhez képest és elkezdte támadni a Mercedest a vezetésért. A két titán elképesztő színvonalú küzdelemmel szórakoztatta a közönséget, végül azonban Leclerc – kihasználva a Ferrari tapadását – egy nagyon rövid féktávot véve maga mögé utasította Russellt az 1-es kanyarban.
Miközben Verstappen az egyre erősebben szemerkélő esőt jelentette a 32. körben, Sainz a másik Ferrarival szintén egy másodpercen belülre került Russellhez képest. A 35. körben Yuki Tsunoda forgott meg a sikán kijáratánál, a japán azonban sikeresen irányba állította az AlphaTaurit, így nem volt szükség a verseny megszakítására. Sainznak eközben nem sikerült dűlőre jutnia Russell-lel, aminek következtében Verstappen is megérkezett a párosra, a Red Bull azonban nem várta meg, amíg a holland csatába bonyolódik Sainzcal, hanem egyből a bokszba hívták, megkísérelve az elévágást. Egy körrel később a Mercedes azonnal reagált Russell-lel, ám mindhiába, Verstappen átugrotta a britet. A keményekre váltó Leclerc eközben nagyon szenvedett a fehér oldalfalú gumikon, Verstappen így a monacóit is könnyedén átlépte a közepes abroncsokon. A holland öröme azonban nem tartott sokáig, hiszen szinte azonnal megpördült a 13-as kanyarban, amivel Leclerc ismét elé került, a játszma tehát kezdődhetett elölről. A világbajnoki címvédő azonban nem várt sokáig, két körön belül újra megelőzte a Ferrarit.
A 46. körben a sorrend tehát Sainz–Hamilton–Verstappen volt az élen, a hétszeres világbajnok pedig valamivel gyorsabbnak tűnt az idősebb gumikon a versenyt vezető spanyolnál, akit a kör végén a bokszba szólított a Ferrari, hogy a hátralévő versenytávra a lágy keverékű Pirelliket tegyék fel az autójára. Leclerc hányattatásai tovább folytatódtak, a kemény keveréken szenvedő monacóit Russell is utolérte, miközben csapattársa, Hamilton Sainzhoz hasonlóan kiállt a piros oldalfalú abroncsokért. Az 54. körben Russell könnyedén előzte Leclerc-t, akit a következő körben a Ferrari ismét kihívott a bokszba, hogy a nem működő kemény gumikat lágyakra cseréljék.
15 körrel a futam vége előtt Verstappen közel kilenc másodperces előnnyel állt az élen Russell előtt, akit két másodperces lemaradásban a lágyakon autózó Sainz követett a harmadik helyen. A negyedik helyen érkező Hamilton lágy gumijai azonban sokkal jobban működtek, így a hétszeres világbajnok simán előzte a Ferrari spanyolját, majd csapattársát, Russellt is utolérte, és megelőzte hat körrel a leintés előtt.
A hátralévő időben az eredmény már a megérkező eső ellenére sem változott számottevően: a tegnapi hibát követően Verstappen szenzációs győzelmet aratott, ezzel tovább nőtt tetemes előnye a világbajnoki pontversenyben Leclerc-rel szemben. A pontszerzők sorát Norris, Alonso, Ocon, valamint Sebastian Vettel zárta.
A verseny végeredménye: