DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Horner: Egy bizonyos csapat lobbizik…

A Red Bull F1-es csapatvezetője szerint főként a Mercedes áll a hátterében a 2023-ra bevezetendő, a pattogás megszüntetését célzó módosítások mögött – pedig már kései egy ilyen beavatkozás.

Bár az elmúlt futamokon egyre kevesebbszer láthattuk, még mindig forró téma a Formula-1-ben a delfinezés jelensége. Az FIA egy hónapja adott ki egy új technikai direktívát, amellyel arra köteleznék a csapatokat, hogy megszüntessék a pattogást, s amely a nyári szünet utáni Belga Nagydíjtól lép életbe. Nemrég pedig már egy újabb szabálymódosítási csomagot is közzétettek a 2023-as szezonra vonatkozóan.

Ez utóbbi ellen sajtóhírek szerint legalább hat istálló komolyan ágál. Nem meglepő módon a Red Bull is közöttük van: Christian Horner a Francia Nagydíj helyszínén a Sky Sportsnak nyilatkozott arról, hogy szerinte egyszerűen a delfinezéstől leginkább sújtott Mercedes lobbija áll a háttérben.

„Úgy gondolom, komoly lobbizás zajlik azért, hogy jelentősen változtassanak a szabályokon a következő évre, hogy így egy bizonyos csapat alacsonyabban tudja futtatni az autóját és előnyt kovácsoljanak a koncepciójukból” – utalt nem is túl burkoltan a tavalyi nagy riválisra Horner, aki szerint már túl késő ilyen szabálymódosítást bevezetni:

horner-2022-dppi-f1-1



„Nagyon késői pontján járunk az évnek ahhoz, hogy ezt megcsinálják. Szerintem az elnök helyesen cselekszik, összegyűjti az információkat és remélhetőleg egy észszerű megoldás fog születni. Már túl késő van egy ilyen alapvető változtatáshoz.”

A Red Bull főnöke ismét kihangsúlyozta, hogy szerinte pusztán csak meg kellene emelniük a szenvedő alakulatoknak az autójuk hasmagasságát, és igazából egyetlen csapat – a Mercedes – küzd ezzel komolyabb mértékben, míg náluk például nem is igazán lépett fel a jelenség a szezonban. Horner hozzátette: eleve megszűnni látszik a probléma az utóbbi hetekben, ezért óva int attól, hogy túlzott reakciót adjon a delfinezésre az FIA.

Persze nem mindenki panaszkodik, a McLarent irányító Andreas Seidl szerint például jó úton jár a Nemzetközi Automobil Szövetség: „Elégedettek vagyunk a döntésekkel és azzal, ahogy az FIA kezelte ezt a témát. Végső soron már a technikai direktíva behozatalakor világossá tette az FIA, hogy biztonsági alapon lépnek. Ezért fontos szerintem most, hogy ezt végigvigyék és ne térjenek el más irányba.”

Nem meglepő, hogy a Mercedes is támogatja az FIA törekvéseit. Toto Wolff csapatvezető elsősorban a Spában érkező technikai direktíváról beszélt: szerinte eleve nem jelent majd nagy változást, sőt igazából nem is érti, miért várnak a bevezetésével.

„Először is, nincs szerintem itt csodafegyver, hacsak nem egy dupla diffúzorról beszélünk, úgyhogy ez nem fog nagy különbséget jelenteni” – vélekedett Wolff. „Nekik talán csak kicsit meg kell emelniük az autójuk elejét. Szerintem ezt a technikai direktívát már akkor életbe kellett volna léptetni, amikor három versennyel ezelőtt kitalálták, mert ez egyértelműen több, mint egy kiskapu.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: