Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. szeptember 27. kedd
F1

Nincs garancia az Alonso-Alpine szerződésre

Fernando Alonso és az Alpine F1 Team szerződése 2022 végéig van érvényben. A spanyol versenyző szerint semmi sincs még kőbe vésve, folynak a tárgyalások.

Fernando Alonso figyelmeztetett arra, hogy hiába terjed a pletyka arról, hogy megszületett a megállapodás az Alpine-nal a következő időszakra, még semmit sem írtak alá. Nincs egyelőre semmilyen garancia arra, hogy a csapattal fog versenyezni jövőre. A kétszeres világbajnok 2021-ben tért vissza korábbi sikercsapatához, miután 2 évet versenyzett különböző szériákban. Mindjárt az első évadban több pontot szerzett, mint csapattársa, Esteban Ocon. Csillogtatta kiemelkedő rajtolási és helyezkedési képességeit, rendszeresen nagyokat lépett előre a rajtok utáni kavarodásokban. Természetesen látszik a szándék mind a pilóta, mind a csapat részéről, hogy 2022 utánra is meghosszabbítják a partnerségüket, de a spanyol semmit sem vesz magától értetődőnek.

 



„Soha nincs garancia arra, hogy maradni tudsz egy csapatnál” – idézi Alonso szavait a RacingNews365.com. „Mindenképpen szükséges egy megállapodás, legkésőbb a nyári szünet után. Le fogunk ülni a csapattal a következő hetekben tárgyalni. Őszintén szólva egészen jól érzem magam, otthon vagyok a csapatnál, de természetesen ez még nem garancia semmire.”

Az Alpine és a McLaren csapata szoros harcban van a tabella 4. helyéért, de mindkét alakulat jelentősen le maradva a jelenleg a dobogó legalsó fokán álló Mercedes mögött. Alonso egy véleményen van a csapattársával, hogy  dolgozni kell azon, hogy csökkentsék a lemaradást az Ezüst Nyilakhoz képest, de közben nem szabad szem elől téveszteni a későbbi szezonokat sem: „Nem gondolom, hogy könnyű feladat elérni őket. Hatalmas szervezet áll a csapatuk szolgálatában, biztosra lehetett venni, hogy vissza tudnak térni az élre. Az Alpine még mindig a hosszabb távú programján dolgozik, de egyúttal fontos kérdés, hogy mikor tudjuk elkezdeni a jövő évre tervezett autónk fejlesztését. Nem szabad veszélyeztetni sem az idei, sem a több éves projektünket, de a lemaradást sem kockáztathatjuk. Csak a legnagyobb csapatok tudnak több párhuzamos fejlesztést vinni egyszerre, a kisebbek számára ez már nagyobb kihívás.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: