Három évvel ezelőtt a Formula-1 egy hosszabb távú fenntarthatósági stratégiát dolgozott ki annak érdekében, hogy csökkentsék a sport karbonlábnyomát. Azóta a tíz csapattal, a támogatókkal, a beszállítókkal, a közvetítőkkel és az FIA-val közösen dolgozik ezen az ambiciózus célkitűzésen az F1.
Ennek érdekében olyan lépések történtek már meg, mint a távolról irányítható közvetítéshez szükséges berendezések, aminek köszönhetően csökkenteni tudták a rakományok súlyát, az újratervezett csomagterű repülőgépek pedig még hatékonyabb szállítóeszközökké váltak.
Mára már 100%-ban megújuló energiaforrásokat használnak az F1 irodái, amik megkapták az FIA-tól a lehető legmagasabb – három csillagos – fenntarthatósági besorolást. A következő lépés a 10%-os bioetanol tartalmú üzemanyag idei bevezetése volt, jelenleg pedig az Aramcóval közösen azon dolgozik a száguldó cirkusz minden egysége, hogy a 2026-os új motorszabályok bevezetésekor az üzemanyag 100%-ig fenntartható legyen, ezzel téve újabb hatalmas lépést a karbonsemlegesség felé vezető úton.
A királykategória hivatalos oldala arról is szót ejtett, hogy egy olyan üzemanyagon dolgoznak, amelyet egyből akár a saját gépjárműveink belső égésű motorjainak üzemeltetéséhez is használhatunk, a célok elérése érdekében az F2-vel és az F3-mal közösen fogják tesztelni azt.
Ezt követően kidolgoznak majd egy olyan naptártervet, ami lehetővé teszi, hogy a lehető leghatékonyabban utazza körbe a világot a Formula-1 és a rajongók versenyhelyszínre történő eljutásának megkönnyítésén is törik a fejüket, így elmondható, hogy hét és fél évvel a kitűzött dátum előtt az F1 igencsak komolyra fordította elképzeléseit a karbonsemlegességet illetően.
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!