Az első három nagydíjhétvége is csalódáskeltő volt a Mercedes számára a dobogós helyezések számára, Imolában azonban még az eddigieknél is rosszabbnak tűnik a helyzet. Hiába zajlott esős pályán az első szabadedzés, a delfinezésnek nevezett jelenség továbbra is jelentkezett a W13-ason – ráadásul még nagyobb mértékben, mint eddig: Toto Wolff csapatvezető a tréning után a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta: George Russell autóján megsérült a padlólemez és a karosszéria közötti rögzítés, a versenyzők ráadásul kénytelen beleemelni a gázba az egyenesekben.
„George autója annyira pattogott, hogy el is tört a rögzítés a padlólemezén. El kell venniük a gázt az egyenesben. Még sosem tapasztaltam ilyen rossz pattogást, ez vezethetetlen” – fogalmazott Wolff. Ami különösen érdekes, hogy bizonyos mértékig a Ferrarinál is jelentkezik a delfinezés – hogy őket miért nem hátráltatja ez ennyire, arról így beszélt Wolff: „Az ő delfinezésük másnak tűnik, mint a miénk. Nálunk magasabb a frekvencia, a fő különbség pedig az, hogy amikor ők rálépnek a fékre, akkor stabilizálódik az autójuk, a miénk viszont nem.”
A Mercedes csapatfőnöke azt is elmondta az FP1 után, hogy szemlátomást egyedül a Ferrari képes rendesen megmelegíteni az abroncsokat a hűvös imolai időjárási körülmények között, mindenki más csúszkál (bár ami azt illeti, Charles Leclerc is többször megforgott a gyakorlás során), Lewis Hamiltonék visszajelzése alapján pedig náluk konkrétan „zéró tapadást” nyújtanak a gumik.
Ennek ellenére Wolff még nem tett le arról, hogy a vb-elsőségért is küzdjenek a szezon későbbi szakaszában: „Ha ki tudjuk aknázni az autóban rejlő potenciált, akkor szerintem harcolhatunk a világbajnoki címért. De ha most megnézzük a különbségeket, akkor ez teljesen irreális törekvésnek tűnik. De igyekszünk továbbra is megérteni a dolgokat.”