DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Miért más a Mercedes pattogása, mint a Ferrarié?

A Ferrari is nagyon delfinezik, de Toto Wolff szerint a Mercedesé rosszabb, el is mondta, hogy miért - pár kanyarban buknak egy másodpercet Melbourne-ben, ez a fő gond.

Egészen a Q3-ig kellett várnia a Mercedesnek arra, hogy valami biztatót tudjon mutatni Melbourne-ben, hiszen a középmezőny közepéről, sőt néha annak második feléből dolgozott a csapat eddig, itt viszont végül megszerezte a harmadik sort a vasárnapi futamra. Ebben persze benne volt Carlos Sainz és Fernando Alonso balszerencséje is, a hátrányuk most is egy másodperc volt a mezőny elejéhez képest, a fejlődés nem igazán látható, de legalább az addig kinézőnél jobb pozíciót szereztek a rajtrácsra.

Toto Wolff csapatvezető el is mondta, hogy mindezek tükrében abszolút elégedett az időmérő végeredményével, bár tudja, hogy például Sainz előttük lett volna. Amikor arról kérdezték a sajtótájékoztatón, hogy mit gondol a szezonról, elmondott egy futballhasonlatot, hogy az edző is hisz a csapatában akkor, amikor 4-0-s vesztésre áll a félidőben és azt mondta, hogy jelenleg nagyjából kettő a nyolchoz az esélye annak, hogy ott lesznek a vb-harcban.

wof



Azt viszont hozzátette, hogy bármikor jöhetnek kiesések az élcsapatok részéről, ők pedig természetesen gőzerővel dolgoznak azon, hogy megoldják a problémáikat és ha ez sikerül, akkor akár már ott is lehetnek a legjobbak között a tempó tekintetében. A fő gondnak viszont megint a pattogást, a delfinezést jelölte meg, így érkezett is erre irányuló kérdés: a Ferrari legalább olyan durván pattog az egyenesben, a kilences kanyar felé, mint a Mercedes, mégis egy másodperc a különbség a két autó között. Egészen biztos benne, hogy csak emiatt lassúak?

"Igen, jogos a felvetés" - reagált teljesen korrekten a kérdésre Wolff a Formula.hu jelenlétében. "A mi pattogásunk rosszabb abból a szempontból, hogy magunkkal visszük a nagysebességű, tempós kanyarokba is. Látjuk, hogy hol veszítünk. Ha megnézzük a kört, az első szektorban nagyon versenyképesek vagyunk, a másodikban versenyképesek vagyunk, aztán a harmadikban... a kilences-tízes kanyarban és a tizenkettesben veszítjük el szinte mindenünket, ott bukunk majdnem egy másodpercet. Hogy csak a pattogás megszüntetésével nyernénk-e egy másodpercet? Nem, biztosan nem. Van több más dolog, ahol apró dolgokon javíthatunk, optimalizálhatunk és így kell lefaragni a hátrányunkat."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: