Teljesen eltérő tervezési koncepció mentén dolgozták ki a 2022-es Formula-1-es technikai szabályokat, amelyek azt célozták, hogy a „ground effect” révén követhetőbbé váljanak az autók, s így könnyebb legyen előzni velük. A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon egyértelműen úgy tűnt, hogy a változtatások elérték a céljukat, Ross Brawnék is elégedettek voltak – maguk a versenyzők ugyanakkor felemásan vélekedtek minderről. Fernando Alonso szerint például nem az új autók, hanem a gumik közötti különbségek eredményeztek könnyebb manővereket:
„Követni egymást egyértelműen könnyebb volt” – szögezte le a Motorsport.com hasábjain nyilatkozó kétszeres világbajnok. „Ezt már a teszten is kiszúrtuk, de előzni még mindig nem olyan egyszerű, mint az a tv-ben látszik. Szerintem az összes előzés, amit láthattunk, annak volt betudható, hogy az egyik autónak két másodpercnél is nagyobb volt a tempóelőnye a frissebb gumik miatt. Találkoztam olyan autókkal, amelyeknél két másodperccel gyorsabb voltam, így néhány kanyaron belül megelőztem őket. De olyanokkal is, akik meg nálam voltak két másodperccel gyorsabbak, és meg is előztek két-három kanyaron belül. Szerintem továbbra is a gumi jelenti a döntő tényezőt, nem pedig a követhetőség. Több versenyen kell ezt megnéznünk még.”
A másik Alpine-pilóta, Esteban Ocon arra mutatott rá, hogy az új autókkal csökkent a szélárnyékhatás, így a könnyebb követhetőség ellenére sem váltak egyszerűbbé az előzések: „A DRS és összességében a szélárnyékhatás kevésbé erős, mint volt. Úgy gondolom, lehet előzni, és sokkal közelebb lehet követni a másikat, mint korábban. Az autóra kevésbé van hatással, ha valakit követünk, szóval jó irányba haladunk ezzel, de azért még mindig hatással van rá. Viszont a szélárnyékhatást jelentősen csökkentette. Szerintem ami láthatóan könnyebbé teszi az előzéseket, az a gumikülönbség.”
Az első merceseses versenyét teljesítő George Russell nem érzett nagy különbséget 2021-hez képest, viszont több negatív tényezőt is megemlített: „Egyértelműen nem lett rosszabb a követhetőség, de Bahrein mindig nehéz az aszfalt felülete miatt, s az új gumik nem tűnnek nagy előrelépésnek tavalyhoz képest, még mindig sokat csúszkálunk. Ez még sokkal keményebb lett a 40-50 kilogrammos tömegnövekedéssel, szóval egyáltalán nem élvezetes vezetni.”
A McLarenben ülő Lando Norris ellenben kifejezetten csalódott volt – bár lehet, hogy a wokingiak összteljesítménye is rányomta a bélyegét a véleményére: „Nem volt olyan jó, mint amire számítottama, ami frusztráló. Kicsit többet vártam. Ha közel kerülünk, könnyen megcsúszik az autó hátulja, elmegy az autó eleje, a gumik túlmelegednek. Azt mondanám, hogy kicsit jobb a helyzet, de sok leszorítóerőt veszítünk. Úgy fogalmaznék, hogy nem olyan jó, mint amiben reménykedtünk.”
Aki viszont kifejezetten lelkes volt a bahreini futam után, az a Haasszal parádés ötödik helyet szerző Kevin Magnussen – bár az Ocon által említett hatást ő is kiemelte: „Nyilvánvalóan változott. Sokkal jobb lett a követhetőség, és szerintem így a versenyzés sokkal jobb móka és kielégítőbb” – vélekedett a MotorsportWeek.com lapnak nyilatkozó dán. „Nem tudom, hogy túl könnyű lett-e az előzés. Az egyértelmű, hogy könnyebbé vált a követés, viszont a szélárnyékhatás jóval kisebb. Szóval ha egyedül megyünk, a DRS-hatás sokkal nagyobb, mint tavaly, de ha valaki mögött haladunk, jóval lassabban érjük utol, mert kevésbé jelentkezik a szélárnyékhatás.”