Felléptek az első gondok az új szabályrendszer szerint épült autókkal kapcsolatban. Barcelonában több csapatnál is felütötte a fejét az úgy nevezett delfinezés jelensége, amikor az autók elég jelentősen elkezdtek pattogni az egyenesekben. Erről többen vélik úgy, hogy akár veszélyes is lehet, George Russell viszont egy elég egyszerű megoldást javasolt.
A brit pilóta az 1994-ben betiltott aktív felfüggesztést hozná vissza, aminek a Williams egykori világbajnoka nem látja akadályát.
„Teljesen igaza van, mert az aktív autóban az volt a zseniális, hogy sokkal jobban tudta szabályozni a hasmagasságát. Ha megnézed a képeket arról a gépről, amit 1993-ban vezettem, nem érted miért van a földön. Szó szerint meg volt mérve, fél milliméteres pontossággal tudta tartani a talajtól való távolságát, plusz-mínusz fél milliméteren belül” – mondta Hill az F1 Nation podcastben.
Hill annak idején még versenyzett a szóban forgó technikával, így tudja, miről beszél. Úgy gondolja, egy kiváló találmány térhetne vissza a sportágba.
„Nekünk nem voltak olyan alagutak az autó alatt, mint a 2022-es gépeknek, lapos volt az alja. Ebből még mindig tudtál leszorítóerőt generálni, feltéve, hogy képes voltál szabályozni az autó magasságát a talajtól, a normál rugók és lengéscsillapítók pedig küzdöttek, mert passzívak. Más szóval, minél nagyobb terhelés van az autón, annál jobban összenyomódnak, annál merevebbek lesznek, és annál nagyobb valószínűséggel pattannak vissza. Az aktív autó esetében viszont a számítógép dönti el, hogy elég közel van-e a talajhoz, ami fantasztikus” – zárta gondolatait Hill.