Sokat vár a Ferraritól az F1-es közvélemény 2022-ben: az olasz csapat az előző évad zömében már az idei szabályokra összpontosított, aktuális autója fejlesztésével felhagyva – amely még így is harmadik lett a konstruktőrök között –, az F1-75 rendhagyó megoldásokkal van telepakolva, ráadásul jól szerepelt az első barcelonai teszten is.
„Az autó oldaldoboza és karosszériája nagyon egyedi, egyszerűen fenomenális” – mondta az egykori világbajnok, Damon Hill az F1 Nation podcastben a Scuderia kapcsán. „De egyszer egy rendkívül tapasztalt tervező mondta nekem, hogy egy Ferrari úgy néz ki, mintha egy bizottság tervezte volna: az eleje ilyen, a hátulja olyan. Senki nem tudja, hogy mi fog beválni az új szabályrendszerben, de a csapatok autói nagyon különböznek.”
Elsőre meglepő lehet, melyik csapat modellje ragadta meg a Ferrari mellett Hill figyelmét: a Williams FW44. A brit sötét lónak tartja a grove-i istállót is, mellyel 1996-as bajnoki címét szerezte.
„A Williams hihetetlenül radikális, fenomenális az autó elrendezése. A helyzetük olyan, mint a Ferrarié. Az ágaskodó ló megtántorodott kissé, mikor volt a probléma az erőforrásukkal. Az visszarántotta őket, most pedig újratöltés alatt vannak, akárcsak a Williams” – fogalmazott Hill.
„Gyakorlatilag feladták az előző szezont, kidobták az évet, de több forrást tudtak szentelni a 2022-es autóra. Ez az oka, miért is érdekesek. Ha a Mercedesnél azt gondolják, hogy a Ferrari hat hónappal jár előttük, akkor a Mercedes és a Red Bull túl sok energiát fordított a tavalyi bajnoki harcra. Meglátjuk, mi lesz ebből” – fejtegette Hill, hogy a tavalyi szezon két főszereplő istállója épp a kiélezett bajnoki csatával játszhatott a riválisok kezére 2022-re vonatkozóan.