Többen is kiemelték a barcelonai F1-es tesztnapokkal kapcsolatban, hogy az autók részéről tapasztalt delfinezés meglehetősen veszélyes jelenség egyelőre. A ground effect, vagyis a szívóhatás visszatérése kicsit még ismeretlen terep a csapatok számára és nem számítottak arra, hogy ez ilyen erősen fog érvényesülni - annyira odaszívja magát az autó az aszfalthoz nagy tempónál, hogy megszűnik a szívóhatás, ettől egy pillanatra elemelkedik, majd azzal a lendülettel újra az aszfalthoz tapad és így tovább. A pattogás egyrészt nem túl kellemes sem az autónak, sem a pilótának, másrészt veszélyes is, hiszen ilyenkor tapadást veszít mindenki.
"Sok adatot gyűjtöttünk, sok kört tettünk meg és sokat tanultunk arról, hogy a szívóhatás hogyan befolyásolja az autók viselkedését. Láthatjuk, hogy ez a delfinezés minden csapatnál probléma, sok múlik ennek megértésén" - idézi Christian Horner szavait a RacingNews365.
A Red Bull csapatfőnöke szerint a probléma abból fakad, hogy ezt a hatást nem nagyon lehetett modellezni sem a szélcsatornában, sem a szimulátorban, így a pályaadatokból és a "jó öreg" áramlásjelző festékből tudnak dolgozni a megoldást illetően. Horner hozzátette, hogy könnyű lenne ezt kezelni azzal, hogy kisebb leszorítóerővel mennek, de azt nyilván senki nem akarja megtenni, így az lesz a "trükk", hogy úgy tüntessék el ezt a jelenséget, hogy közben nem lesz lassabb az autó.
Szerinte minden más esetben komoly veszélyt hordoz ez magában és Barcelonában még csak nem is volt olyan rossz a helyzet. "A csapatoknak meg kell oldani mindezt, mielőtt olyan pályákra megyünk, mint például Baku vagy más nagyon gyors helyszínek. Szerintem már Bahreinben is rosszabb lesz a helyzet, mint Barcelonában volt és Szaúd-Arábiában is komoly problémák lehetnek."