DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Wolff: Dolgoznunk kell a kommunikáción

Nem zavarta a Mercedest, hogy Lewis Hamilton olykor ingerülten reagált a stratégiai döntésekre az F1-es Török Nagydíj hajrájában, mivel a pilóta az autóban ülve nem láthatja át a teljes képet.

Lewis Hamilton a motorcsere miatt a 11. helyről rajtolhatott Isztambulban, de a hajrára fordulva már a harmadik helyen haladt, amikor a Mercedes kihívta a bokszba friss intermediate gumikért. A brit azonban sokáig ellentmondott a csapatának, s így csak nyolc körrel a vége előtt állt ki a végül az ötödik helyen befutó címvédő. Toto Wolff szerint ez volt a helyes döntés, Hamilton ugyanakkor még a verseny közben többször is ingerülten kritizálta a stratégiát, és a leintés után is úgy fogalmazott még, hogy inkább az ösztöneire kellett volna hallgatnia.

wolff-mercedes-isztambul



A Mercedes csapatvezetőjét nem zavarta, hogy Hamilton keményen fogalmazott a rádiózás során: „Egyáltalán nincs problémánk a kemény beszélgetésekkel a rádión” – mondta el Wolff, akit a Motorsport.com idéz. „Mi nyilván nem beszélnénk így Lewishoz, hiszen éppen egy 320 km/h-val száguldó autót vezet. De ez teljesen rendben, össze vagyunk már hangolódva, hiszen nyolc éve csináljuk ezt együtt. Elég vastag a bőrünk ahhoz, hogy megértsük, hogy az autóban ülő versenyző frusztrált egy helyzet miatt, amelyet csak utólag fog megérteni.”

„Szerintem csak dolgoznunk kell a kommunikáción, hogy bízzunk egymásban és hogy le tudjuk írni, mi is a célunk. Fontos, hogy a kommunikáció mindkét irányba gördülékeny legyen. A pilóta egy fontos „érzékelő” a pályán, aki vissza tud jelezni a tapadási viszonyokról. Viszont a versenyző nem tudja összevetni magát a többi versenyző teljesítményével” – nyilatkozta Wolff, aki rámutatott: két héttel korábban az Orosz Nagydíjon viszont azzal tudtak versenyt nyerni, hogy Hamilton némi győzködés után ott is hallgatott a csapatára. 

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke is megérti a hétszeres világbajnok frusztrációját, de abban is biztos, hogy utólag Hamilton is át fogja látni a helyzetet: „Megérti az okokat. Egyszerűen csak kijött belőle a frusztráció a verseny azon pontján, mert azt hitte, a dobogón végezhet, és ez nem jött össze. Volt ebben némi csalódottság. De ha megnézzük, hogyan működtünk, logikus volt a lépés, és egy ilyen bajnoki harcban eljön a pont, amikor nem szabad tovább kockáztatni és a veszteségeket kell minimalizálni. Bár nehéz meghozni ezeket a döntéseket, de erősnek kell lenni és meg kell lépni őket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: