Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 24. kedd
F1

Wolff: Verstappen volt a második győztes

Hiába nyerte Lewis Hamilton az Orosz Nagydíjat és hiába indult a mezőny végéről a holland, a két vb-rivális egymás mögött futott be Szocsiban. Mindkét csapatfőnök a végsőkig tartó küzdelemre számít.

Bár Lewis Hamilton F1-es karrierje 100. futamgyőzelmét aratta Szocsiban, ő és a Mercedes sem lehetett felhőtlenül boldog az oroszországi hétvége alakulásával, világbajnoki riválisuk, Max Verstappen ugyanis hiába indult a motorcserés büntetést követően a mezőny végéről, az utolsó körökre megérkező esőnek is köszönhetően végül a második helyen ért célba. Ez azt jelentette, hogy Hamilton csupán hét ponttal szerzett többet a hollandnál, így két egységgel vette vissza a vezetést az összetettben, miközben arra számíthattak, hogy nagyobb előnyre tehetnek szerint az ellenfél kényszerű cseréje miatt.

verstappen-hamilton-szocsi-podium-redbull



„A tény, hogy Verstappen másodikként végzett, kissé keserédes” – ismerte el az F1-Insider szaklapnak nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. „Az eső előtt Max a hetedik helyen állt, mi pedig a másodikon, ez nagyjából ugyanaz a pontkülönbség, mint ami az első és a második között van, szóval innen kell ezt néznünk. De ő volt a nap második győztese” – mondta Verstappenről az osztrák szakember, aki annyiban azért téved, hogy a második és a hetedik hely között nem hét, hanem tizenegy pont lett volna a különbség.

Viszont épp a minimális differencia miatt sokáig eltartó párharcra számít a továbbra is agresszív hozzáállást ígérő Wolff: „Szerintem egyik pilóta vagy csapat sem érezheti kényelmesen magát ebben a helyzetben, mert egyszerűen nincs különbség a pontokban. Szerintem ez eléggé hosszan el fog még tartani.”

Hasonlóan vélekedett a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is, csak ő nyilván pozitív előjellel értékelte pilótájuk felzárkózását: „Olyan volt ez számunkra, mint egy győzelem. Ha valaki felajánlotta volna ezt az eredményt a futam előtt, elfogadtam volna. A teljes csapat élvezi ezt, és mindent a hátralévő hét futam fog eldönteni – nem szabad hibázni, helyes stratégiát kell alkalmazni, meg kell lennie a tempónknak, s a büntetések is szerepet játszhatnak. Izgalmas lesz látni, mindez hogyan alakul. Törökország érdekes verseny volt számunkra tavaly az új aszfalttal és az időjárással, már várjuk. Parádés versengés lesz, ami egészen a legvégéig, Abu Dhabiig el fog tartani.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: