DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Brawn: Lando erősebb versenyző lesz ettől

Együttérez a Szocsiban első győzelmét a hajrában megérkező eső miatt elbukó McLaren-pilótával az F1 sportigazgatójához, aki saját múltjából hozott példát arra, milyen nehéz ilyenkor döntést hozni.

A Formula-1-es Orosz Nagydíj legnagyobb drámája kétségkívül Lando Norrisé volt: a futam nagy részében vezető brit az utolsó körökre megérkező esőnek köszönhetően bukta el a győzelmet, miután a csapata hívását felülbírálva nem váltott időben intermediate gumikra. Ross Brawn, az F1 sportigazgatója így is a fiatal mclarenest látta Szocsi legjobbjának, saját múltjából hozott példákkal pedig azt is szemléltette, mennyire nehéz döntést kellett meghoznia Norrisnak és a wokingi alakulatnál – minderről a Formula1.com hasábjain vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében írt a szakember:

„Szoros a döntés. A futam első versenyében egyértelmű, hogy Lewis csak menedzselte a versenyét és várt a lehetőségekre. Csendesen alakult az első fele számára, aztán a második felében életre kelt. De szerintem számomra Lando volt a Nap versenyzője. Hallgatva őt a rádión, amikor a csapat beszélt hozzá, a higgadtsága lenyűgöző volt. Hatalmasat fejlődött az utóbbi években.”

norris-szocsi-mclaren-afterrace



„Landónak ez most fájdalmas lehet. Mind éreztük a fájdalmát, amikor lecsúszott a pályáról. Tragédia volt. Voltam én is ilyen helyzetben, amikor stratégiai döntést kellett hoznunk. Nyertünk és veszítettünk is el versenyt azzal, hogy kint maradtunk. Jó példa, amikor Rubens Barrichello megnyerte a 2000-es Német Nagydíjat a Ferrarival. Javasoltuk neki, hogy jöjjön be cserélni, ő viszont nemet mondott erre – végül kitartott és megnyerte a futamot.”

„Ezek a helyzetek mindig nehezek, Szocsi pedig különösen trükkös volt, mert csak a pálya fele volt vizes. Még a radarral együtt sem lehetett senki biztos benne, mennyire lesz vizes az aszfalt. Ha pedig vezeted a versenyt, nem akarod feladni a pozíciót. A második helyen álló srácnak sokkal könnyebb döntést hoznia, hiszen nincs mit veszítenie. Vagy kint marad és lemásolja az éllovast, vagy bejön és jó eséllyel úgysem kerül rosszabb helyzetbe, mint amiben volt.”

„Lando erősebb versenyzővé fog válni ezáltal” – folytatta Brawn. „Rengeteg dolog járhatott a fejében, beleértve azt is, hogy az időmérőn ő boldogult a legjobban a körülményekkel. Értem, miért volt makacs a csapatával szemben.”

„Kérdezhetnénk, hogy nem kellett-e volna a McLarennek átvennie az irányítást és a bokszba kötelezni őt, amikor nem akart bejönni. A versenyzők egy buborékban vannak, nem látják, mi zajlik körülöttük. Azt mondanám, ilyen esetben 60-40 százalékban a csapatnak kell döntést hoznia, de nagyon nehéz ezt meghozni, ha vezeted a versenyt. Borzalmas az érzés, amit a pilóta vagy a csapat érez, amikor már látják, hogy rossz döntést hoztak és elúszik a vezetés. Együttérzek velük, de az ilyen drámák teszik fantasztikussá az F1-et.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: