A három szabadedzés után szombat délután már az időmérő edzés következett a 36. Formula-1-es Magyar Nagydíjon. A kvalifikáció előtt megtudtuk, hogy Antonio Giovinazzi megúszta komoly szankciók nélkül a két FP3-as incidensét: a veszélyes kiengedésért, amely után koccant Lance Stroll-lal a bokszutcában, 5000 euróra bírságolták az Alfa Romeót, míg Pierre Gasly feltartásáért megrovást kapott az olasz. Mick Schumacher viszont nem volt ilyen szerencsés, neki váltót kellett cserélni az autójában a déli edzésen elszenvedett balesete után, ami öthelyes rajtbüntetéssel járt számára – mindennek azonban vajmi kevés jelentősége volt, ugyanis a Haas szerelői nem készültek el a Q1 végéig a szereléssel, így a német az időmérőt kihagyva eleve az utolsó helyről indulhat csak.
Az első szakaszban Max Verstappen volt a leggyorsabb, két tizeddel felülmúlva Lewis Hamiltont, három és fél tizeddel pedig Valtteri Bottast. A középmezőny legjobbja Carlos Sainz volt a Ferrarival, de a lényeg persze ekkor még csak a tizenöt közé kerülés volt: ez az említett Schumacheren kívül Yuki Tsunodának, a Williams párosának, George Russellnek és Nicholas Latifinek, valamint a másik Haasban ülő Nyikita Mazepinnek nem sikerült – érdekesség, hogy a williamses brit idén először búcsúzott már a kvalifikáció első felvonásában.
A Q2-ben a várakozásoknak megfelelően a Mercedesek és a Red Bullok közepes keverékű gumikon próbálkoztak. Hamilton így is vezetett, Verstappen elé viszont befért Charles Leclerc a Ferrarival, míg Bottas és Sergio Perez hetedik-nyolcadik helyen állt az első körök után. Az etap felénél aztán előkerültek a piros zászlók: az addig erős teljesítményt nyújtó Sainz autójának hátulja úszott el az utolsó kanyarban, így a falnak csapta a Ferrarit (amelyben egyébként még a pénteki nap után motort cseréltek, egyelőre büntetlenül).
Az újraindítást követően Bottast leszámítva már mindenki lágy gumikat rakott fel – ami ennél is érdekesebb, hogy Verstappen be is fejezte a körét rajtuk, amivel fölényesen az élre ugrott, viszont ez azt jelenti, hogy ezen az abroncson kell rajtolnia majd vasárnap, miközben a Mercedesek a közepes keveréken állnak fel a rajtrácsra. Verstappen mögött Lando Norris és Pierre Gasly sorakozott a Q2 végén, Hamilton és Bottas hatodik és nyolcadik helyen lépett tovább, míg a kiesőzónát a mclarenes Daniel Ricciardo, az Aston Martint erősítő Lance Stroll, valamint az Alfa Romeo duója, Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi alkotta Sainz mellett.
A legjobb rajthelyekről döntő Q3-ban az első körök után Hamilton vezetett három tizeddel Bottas, illetve bő fél másodperccel a Q2-es idejétől is elmaradó Verstappen előtt. A végén aztán furcsa lassúsági verseny rajzolódott ki az élmenők között Hamilton vezetésével, ami azt eredményezte, hogy a hármas nem tudott javítani, Perez pedig fel sem ért a körére. Így Hamilton bezsebelte karrierje 101. pole-pozícióját, a Mercedes pedig a Portugál GP óta először kisajátította az első sort. A Red Bulloké a második sor Verstappen, Perez felállásban, de ők lágyabb gumikon fognak rajtolni. Gasly lett a középmezőny legjobbja az AlphaTaurival, majd jött Norris és Leclerc, míg a sort Esteban Ocon, Fernando Alonso és Sebastian Vettel zárta. A Magyar Nagydíj vasárnap 15 órakor startol.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'15.419 | - |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'15.734 | 0.315 |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1'15.840 | 0.421 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda | 1'16.421 | 1.002 |
5. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1'16.483 | 1.064 |
6. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1'16.489 | 1.070 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 1'16.496 | 1.077 |
8. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1'16.653 | 1.234 |
9. | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 1'16.715 | 1.296 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 1'16.750 | 1.331 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 1'16.871 | 1.452 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'16.893 | 1.474 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1'17.564 | 2.145 |
14. | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1'17.583 | 2.164 |
15. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | - | - |
16. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda | 1'17.919 | 2.500 |
17. | George Russell | Williams/Mercedes | 1'17.944 | 2.525 |
18. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1'18.036 | 2.617 |
19. | Nikita Mazepin | Haas/Ferrari | 1'18.922 | 3.503 |
20. | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | - | - |