Hízelgően, az F1-es lehetőséget szorgalmazva nyilatkozott a Mercedes Formula-E-ben szereplő gyári pilótáiról, Stoffel Vandoorne-ról és a listavezető Nyck de Vriesről a márka F1-es istállóját és sportprogramját irányító Toto Wolff a bajnokság legutóbbi, Londonban tartott fordulója után. Úgy tűnik, hogy a szakember nagyon is komolyan gondolta, amit mondott, legalábbis ami a páros egyik tagját illeti.
A belga Vandoorne már szerepelt az F1-ben, 2017-ben és 2018-ban a McLarennél versenyzett, a holland de Vriesnek viszont csupán néhány tesztelési lehetőség jutott mostanáig. Wolff állítólag a Formula-E-ben jelenleg éllovas németalföldit szeretné helyzetbe hozni, a formula.hu megbízható forrásból származó információi szerint a Mercedes-vezér a színfalak mögött néhány hete már azon mesterkedik, hogy helyet találjon számára.
Lehetőség nem sok kínálkozik, de a csillagos főguru jól keverheti a kártyapakli lapjait, hiszen a pilótapiac szinte összes mozgásához köze van – vagy legalábbis lehet. A fő „portéka” természetesen George Russell, aki a Williamsnél pallérozódik, s akit a fél világ a Mercedes gyári csapatához vár 2022-re. Minden jel arra utal, hogy a döntés már megszületett, titokban talán már a szerződést is aláírták, a bejelentéssel viszont várnak, amire minden érintettnek jó oka van.
A brit szupertehetség várhatóan Valtteri Bottas helyén csatlakozik majd Lewis Hamiltonhoz, a bejelentés csúszásának pedig köze lehet a finn következő lépéséhez. Mint arról a formula.hu mindenki másnál korábban, már július 3-án – nagyjából három héttel a mostani hírözön előtt – beszámolt, Bottas menedzsmentje felvette a kapcsolatot az Alfa Romeóval, ahol a várhatóan visszavonuló Kimi Räikkönen helyét kívánják megcsípni a pilóta számára. A honfitárs távozását egyre több helyen tartják borítékolhatónak, akárcsak azt, hogy Bottas átigazolásának nem lesz akadálya. Wolff azóta elárulta, hogy amennyiben a finn távozik a Mercedestől, igyekszik segíteni neki abban, hogy helyet találjon az F1-ben, s mint arra a formula.hu már korábban rámutatott, a csapatvezető-menedzsernek baráti a kapcsolata az Alfát irányító Fred Vasseurrel, aki – forrásaink szerint – nagyon is kapható az ügyletre.
A Bottas-megállapodás véglegesítése előtt Vasseurnek tető alá kellett hoznia az Alfa-szerződéshosszabbítást, ami megtörtént a Brit Nagydíj előtt, következő lépésként pedig tisztázniuk kell a helyzetet a 2007-es világbajnokkal, ami gyaníthatóan már folyamatban van. Amennyiben ez is megtörténik, vélhetően a nyári szünetben, utána kerülhet sor a megállapodás véglegesítésére Bottasszal, amit forrásaink szerint az Alfa Romeo vezérkara, valamint a Saubert birtokló gazdasági társaság többségi tulajdonosa is jóváhagy majd. Informátoraink meglepőnek tartanák, ha ezen a vonalon másképp alakulnának a dolgok, s akár az is megtörténhet, hogy a hinwili csapat teljesen új felállással vág neki 2022-nek, ugyanis a pletykák szerint előfordulhat, hogy Antonio Giovinazzit a teszt- és tartalékpilótára, a szintén Ferrari-patronált Callum Ilottra cserélik.
Joggal merül fel a kérdés, hogy milyen hatással lehet a Bottas-Alfa ügylet de Vries sorsának alakulására és Wolff vele kapcsolatos szándékaira? Ha Russell előlép, Bottas pedig nem a Williams kötelékében landol, a grove-i csapatnál felszabadul egy hely, amellyel mostanáig a Mercedes rendelkezhetett. Wolff ezt az ülést szánhatja a hollandnak, azonban a formula.hu forrásai szerint egyelőre nem vehető biztosra, hogy a tervét sikerül kiviteleznie. Míg a Williams-család irányítása alatt viszonylag könnyedén tudta érvényesíteni a Mercedes érdekeit, addig a Dorilton Capital és Jost Capito fennhatósága alatt már más szelek fújnak: „Megtörténhet, van rá esély, de sok dolognak kell összeállnia ahhoz, hogy így legyen” – mondta az ügyet jól ismerő informátorunk, arra utalva, hogy a Williams új tulajdonosai és a menedzsment megkérik majd a volán árát, akár a motor- és váltószerződéssel kapcsolatos kedvezmények formájában, akár pénzügyi formában.
Ismerve Wolffot, bizonyosak lehetünk abban, hogy minden követ megmozgat majd a célja elérése érdekében, Nyck de Vries kapcsán pedig azt is elmondhatjuk, hogy a pilóta megéri a befektetett energiát. A hollandot néhány éve Ron Dennis választotta ki, hogy a McLaren tehetséggondozó programjában pallérozódva később Lewis Hamilton nyomdokaiba lépjen, azonban miután a legendás brit szakvezető talpa alól kicsúszott a talaj és elveszítette befolyását a wokingi csapatnál, de Vries is magára maradt, az új McLaren-vezetés ugyanis Lando Norrist pártfogolta. A 26 éves pilóta a fő patrónus nélkül is igyekezett jól kamatoztatni a tehetségét, amit szépen szemléltet, hogy bajnok volt a Formula-Renault 2.0-ban, bronzérmes a Formula-Renault 3.5-ben, 2019-ben pedig - harmadik nekifutásra – bajnoki címet szerzett az F2-ben is. Wolff ekkor csapott le rá: tavaly óta a Mercedes gyári Formula-E-s alakulatánál versenyez, az idei évtől kezdve pedig Vandoorne-nal együtt teszt- és tartalékpilótaként dolgozik az F1-es istállónál is. A holland a Formula-E-ben jól áll, az évadzáró forduló előtt éllovas, így augusztus közepére akár világbajnok is lehet, hiszen az elektromos formaautók küzdelemsorozatát immáron világbajnokságként bonyolítja az FIA.
Érdemes megjegyezni, hogy de Vries a formula.hu információi jelen lesz a hétvégi Magyar Nagydíjon, ahol minden bizonnyal a jövőjével kapcsolatban is folytat majd egyeztetéseket.