DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Horner: Ezzel is minket akarnak lassítani

A Red Bull csapatfőnöke finoman célzott rá, hogy esetleg a Mercedes állhat a kerékcserék lassítása mögött. Toto Wolff szerint ez nem így van, de azt elismerte, hogy érdeklődtek valamiről az FIA-nál.

A Stájer Nagydíj hétvégéjén látott napvilágot, hogy az FIA egy új technikai direktívát adott ki, amellyel a bokszkiállásokat igyekeznek valamelyest visszalassítani. A hungaroringi fordulótól életbe lépő előírások az emberi reakcióidőre építenek: például csak két tizedmásodperccel az utolsó szerelő munkájának végeztével lehet elindítani az autót. Minderre azok után kerül sor, hogy a gyanú szerint néhány csapat már automatizált rendszereket használ a kerékcserék során.

Mivel a Red Bull jelenti a mércét a bokszkiállások terén – nem egyszer produkáltak már két másodperc alatti cseréket –, a csapatvezető Christian Horner biztos benne, hogy ezzel az új szabállyal is őket akarják lassítani, s eleve nem is érti, miért van szükség erre. Minderről a csapatvezetők pénteki sajtótájékoztatóján beszélt, amelyen a Formula.hu is részt vett:

verstappen-boksz-redbull-stajer-1



„Úgy vélem, az, hogy két tizedmásodpercig még tartani kell az autót, akár még veszélyesebbé is teheti a dolgot, hiszen be kell lőnünk ezt a különbséget. Annak kell ezt megítélnie, aki kiengedi az autót, ezért szerintem ez nem lett jól átgondolva. Az F1 az innovációról és a versengésről szól. Két másodperc alatti bokszkiállásokat látni elképesztő eredmény, és inkább bátorítanunk kellene őket, nem pedig beszabályozni, különben mi lesz ennek a vége? Azt is megmondják majd nekünk, milyen úton megyünk be a garázsba, hogyan üljünk a bokszutcai falon és milyen gombokat nyomjunk meg, gondolom.”

„Csalódott vagyok emiatt. A verseny szereplőjének kell gondoskodnia arról, hogy az autó biztonságosan legyen, ha pedig egy kereket nem rögzítenek rendesen, az azzal a büntetéssel jár, hogy azonnal meg kell állítani az autót. Elég brutális büntetés ez, ha nincs mind a négy kerék biztonságosan rögzítve. Szóval nem egészen értem, mi a technikai direktíva célja, mert elképesztően összetett ez a kérdés. De nyilván egy szoros verseny esetén, ahol nem tudnak legyőzni téged, a leglogikusabb a riválisok számára, ha megpróbálnak lelassítani téged, és ebben az esetben is ez történik.”

Felmerült, hogy mivel a Red Bullt érintheti a leghátrányosabban az új direktíva, az FIA esetleg a nagy világbajnoki rivális, a Mercedes kezdeményezésére szigorított (akárcsak a hátsó szárnyak kapcsolatos mérések esetén). Toto Wolff, a címvédő alakulat vezetője – aki Hornerrel közösen vett részt a sajtótájékoztatón – ezt tagadta, azt viszont elismerte, hogy nemrég kérdezősködtek az FIA-nál egy saját újítás kapcsán:

„Érdeklődtünk az FIA-nál egy biztonsági mechanizmus kapcsán, amely kapcsolódik az általunk használt rendszerhez, hogy vajon lehet-e optimalizálni. Ez történt nagyjából három-négy hete. De ez egy műszaki kérdés volt. Hogy ez kiváltott-e valami mást? Talán, nem tudom.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: