Mindössze két körre indították újra az Azerbajdzsáni Nagydíjat a Max Verstappen balesetét követő piros zászló után. Ez volt az eddigi legrövidebb újraindított Formula-1-es verseny: a korábbi rekorder, a 2011-es Monacói Nagydíj utolsó öt körét tartották meg külön.
Korábban viszont megtörtént, hogy a verseny biztonsági autó mögött ért véget: legutóbb a 2019-es Bahreini Nagydíj az utolsó három körben, illetve a 2015-ös Kínai Nagydíj az utolsó négy körben. De olyat is láttunk – utoljára a 2014-es Japán Nagydíjon, melyen Jules Bianchi végül tragikus kimenetelű balesete történt –, hogy a piros zászlót követően nem is indították újra a versenyt, de mivel a táv kétharmada teljesült, teljes pontokat osztottak.
A bakui futam megszakítása során sem volt egyértelmű, újraindítják-e a versenyt vagy a hiányos táv alapján kihirdetik a végeredményt. Ennek magyarázata, hogy ilyen esetben a versenyirányítás dönthet: le kell futni a megmaradt köröket, a piros zászlóig lefutott táv alapján hirdetnek eredményt vagy biztonsági autó mögött fejezik be a távot. Michael Masi versenyigazgató most az első mellett határozott.
„Tekintetbe véve, mennyi kört kellett még teljesíteni, milyen mentést kellett elvégezni és mennyi törmelék volt a célegyenesben, azon a ponton véleményem szerint a legjobb opció a verseny felfüggesztése volt, hogy aztán a takarítás után befejezhessük” – idézi a The Race Masi magyarázatát arra, miért követte a safety cart a piros zászló. „A verseny felfüggesztésének szabályai lehetőséget adnak arra, hogy ne kelljen újraindítani. A rendelkezésre álló időkeret és a vonatkozó szabályok értelmében azonban újraindíthattuk és nem volt okunk, hogy ne tegyük.
Ha Verstappen balesete után piros zászló következett, Masinek magyarázatot kellett adnia arra is, miért volt elengedő a biztonsági autós periódus Lance Stroll kiesése után, amely nagyon hasonlóan zajlott, sőt talán még több törmeléket hagyott maga után. Akkor 15 percen át a safety car mögött haladt a mezőny.
„A verseny kellős közepén több mint elég idő, a pálya jobb oldalán pedig elegendő hely állt rendelkezésre a mentés közben. Biztos voltam benne, hogy így elvégezhető a takarítás. Ezzel ellentétben Verstappen esetében már nem voltunk biztosak abban, hogy a mentés és a törmelék eltüntetése lehetséges a megfelelő időn belül. Ezért úgy gondoltam, ilyen körülmények mellett a sport számára a legjobb a verseny felfüggesztése és azután az újraindítása” – érvelt Masi a kétkörös sprint mellett.