Péntek délután újabb egyórás szabadedzéssel folytatódott a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj programja. A versenyzők egytől egyig azonnal a pályára hajtottak, de többen is hibáztak közülük: Valtteri Bottas például a célegyenes végi bukótérrel ismerkedett meg, Sebastian Vettel pedig egy szép megcsúszást mutatott be az utolsó kigyorsításon. Az igazán nagy fennakadást azonban Nicholas Latifi váltotta ki, akinek leállt az autója, miután visszatolatott az egyik menekülőútról – a pálya közepén ragadó Williams miatt a piros zászlók is előkerültek.
A rövid megszakítás után a Ferrarik diktálták a tempót: Carlos Sainz vezetett Charles Leclerc előtt. A nagy igyekezet viszont hibát eredményezett a monacóitól, aki elfékezte magát és lekoccolta a falat, elhagyva az SF21-es első szárnyát – emiatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe néhány pillanatra.
Amint újra szabadon lehetett körözni, a Red Bullok törtek az élre Sergio Perez, Max Verstappen sorrendben. A Mercedesek ellenben meglepően hátul szerepeltek: Lewis Hamilton a 11., Valtteri Bottas a 16. pozíciót foglalta el valamivel túl a tréning felén, ráadásul a hétszeres világbajnok a rádión úgy fogalmazott, nem is tudna ennél gyorsabb lenni, „nem tudja, hol ez a sok idő” – hátránya ugyanis egy másodperc fölötti volt Perezzel szemben, így felmerülhet a kérdés, hogy tényleg ennyit számíthat-e a Red Bull sokat emlegetett, de egyébként a szabályoknak megfelelő elhajló hátsó szárnya.
Mivel a csapatok szokás szerint főként a versenytempóra és a hosszabb etapokra fókuszáltak a „második félidőben”, ez már nem is változott: Perez vezetésével kettős Red Bull-sikert hozott az első nap, míg mögöttük a két Ferrari következett egy, illetve három tizedre. Az első négyest néhány meglepőbb név követte, hiszen Pierre Gasly lett az ötödik az AlphaTaurival, Fernando Alonso a hatodik az Alpine-nal, Antonio Giovinazzi pedig hetedik az Alfa Romeóval, míg a top 10-be a mclarenes Lando Norris, valamint a másik Alpine-t és AlphaTaurit terelgető Esteban Ocon és Yuki Tsunoda fért még be. A Mercedesek mellett gyengén muzsikál az Aston Martin, a sor végén ismét a Williamsek és a Haasok.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:42.115 | |
2. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:42.216 | +0.101s |
3. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:42.243 | +0.128s |
4. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:42.436 | +0.321s |
5. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:42.534 | +0.419s |
6. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:42.693 | +0.578s |
7. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:42.941 | +0.826s |
8. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:43.018 | +0.903s |
9. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:43.020 | +0.905s |
10. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:43.130 | +1.015s |
11. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:43.156 | +1.041s |
12. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:43.220 | +1.105s |
13. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:43.298 | +1.183s |
14. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:43.812 | +1.697s |
15. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:43.881 | +1.766s |
16. | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:44.184 | +2.069s |
17. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:44.557 | +2.442s |
18. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:45.563 | +3.448s |
19. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:46.095 | +3.980s |
20. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:46.983 | +4.868s |