DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Óvásig fajulhat a szárnyügy Bakuban

A Mercedes csapatfőnöke már nem kertelt: ha a jövő hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjig nem lép az FIA, akkor akár a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság elé vihetik a Red Bull hátsó szárnyának kérdését.

Az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjén indult el a Red Bull hátsó szárnyát övező mizéria, miután Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, hogy megfigyelte, hogy fő riválisuk autóján nagy tempónál elgörbül a szóban forgó elem – igaz, Christian Horner, az energiaitalosok csapatvezetője szerint kizárt, hogy ezt a brit szúrta volna ki a pályán, sokkal inkább arról lehet szó, hogy Toto Wolff „súgott” a pilótájának.

Mindenesetre erre válaszul az FIA úgy döntött, hogy szigorít a hátsó szárnyak hajlékonyságával kapcsolatos vizsgálatokon, de csak a június 20-i Francia GP-t megelőzően, hogy a Red Bullnak – valamint a szintén hasonló jelenséggel „tetten ért” Ferrarinak és Alfa Romeónak – legyen ideje módosítani az alkatrészen. Csakhogy addig a már lefutott Monacói Nagydíj mellett sor kerül még a bakui forduló is, ahol Wolffék szerint a legnagyobb előnyt jelentheti a kérdéses szárny.

mercedes-redbull-monaco-dppi-1



Éppen ezért a Mercedes csapatfőnöke Monte-Carlóban egyértelmű utalást tett arra, hogy óváshoz folyamodhatnak az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ha az FIA addig nem lép: „Ha a hajlékony szárnyak fent lesznek Bakuban, akkor látva, hogy mekkora előnyt jelentenek, a felügyelők elé kerülhet az ügy. Ha pedig a felügyelők nem elegendők, akkor a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság elé visszük az ügyet. Szóval szerintem az FIA már Baku előtt tisztázni fogja a helyzetet, különben nagyon piszkossá válhat az ügy” – idézi szavait a Motorsport.com.

Hasonló álláspontot képvisel a McLaren és Andreas Seidl: „Természetesen függetlenek vagyunk attól, hogy a Mercedes mit csinál” – szögezte le a wokingiak F1-es csapatvezetője. „Mi is párbeszédet folytatunk az FIA-val jelenleg is az ügyről. És ahogy azt már elmondtuk, egyáltalán nem örülünk neki, hogy olyan autók, amelyek véleményünk szerint nem felelnek meg a szabályoknak, és ezt ki is mutatták, továbbra is használhatók a riválisaink által. Ezért folytatunk erről párbeszédet az FIA-val, aztán meglátjuk, mi lesz jövő héten.”

Eközben a monacói hétvégén a Red Bull megpendítette, hogy a Mercedesnél viszont az első szárny hajlik jobban a megengedettnél. Amikor azt kérdezték Wolfftól, hogy nem tart-e tőle, hogy világbajnoki riválisuk pedig emiatt fog óvni, így felelt: „Elemeztük az első szárnyakat, és pontosan úgy hajlanak el, mint a Red Bull-é, szóval akár egymás első szárnyát is megóvhatjuk. De az nyilvánvaló, hogy a hátsó szárny jobban hajlik, mint kellene.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: