Kedden új technikai direktívát kaptak az F1-es csapatok, amelyben az FIA arról tájékoztatta a mezőnyt, hogy a Francia Nagydíjtól bizonyos terheléses tesztek kapcsán változásokat vezetnek be. Az Autosportnak is eljuttatott dokumentumban úgy fogalmaznak, fenntartják a jogot arra, hogy az autók bármely elemének tesztjén módosítsanak, ha az a gyanú szerint menet közben változtatja az alakját. Az új vizsgálatok a hátsó szárnyak hátrahajlásának kiszűrésére szolgálnak.
Az egész folyamatot Lewis Hamilton indította el, aki a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon az egyik Red Bull mögött észrevette, hogy annak hátsó szárnya nagy sebességnél deformálódik, ami így kisebb légellenállást, nagyobb végsebességet eredményez. Christian Horner csapatfőnök elmondása szerint az FIA „teljes mértékben elégedett az autóval, ami az összes, meglehetősen szigorú tesztet teljesítette”, de a szervezet nem is gyanúsította őket csalással.
Az egyelőre kérdéses, hány csapat kényszerül fejlesztésekre a szigorodó tesztek miatt, kapkodnia mindenesetre senkinek sem kell. Az aktuális elemeket a következő három versenyhétvégén, Monacóban, Azerbajdzsánban és Törökországban is használhatják, a szigorítások csak a Francia Nagydíjtól lépnek érvénybe. Kivéve, ha addig módosul a versenynaptár.