DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Ezért nem hívták ki másodszor Verstappent

Helmut Marko szerint csak a szerencsében bízhattak a későbbi győztes Lewis Hamilton második kerékcseréjét követően. Marko azt is elmondta, meddig nem állnak le biztosan az idei fejlesztésekkel.

Max Verstappen a rajtnál megelőzte a Spanyol Nagydíjat pole-ból megkezdő Lewis Hamiltont, s még az első bokszkiállások után is megőrizte a vezetést a brittel szemben, aki folyamatosan ott loholt a sarkában. A táv kétharmadában aztán másodszor is kihívták kereket cserélni a mercedesest, s ahogy a 2019-es Magyar GP-n, a hétszeres világbajnok most is levadászta őt a hajrában.

verstappen-boksz-barcelona-redbull-1



Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint Hamilton második kiállása sakkot adott nekik, mindenekelőtt Valtteri Bottas jelenléte miatt, így már csak a szerencsében bízhattak: „Amikor Hamilton újra kereket cserélni, tudtuk, hogy ennyi volt” – magyarázta a Sky Germany kameráinak. „Nekünk is volt egy szett friss lágy gumink, de visszaestünk volna Bottas mögé, és biztosan időbe került volna megelőznünk őt. Amikor kint maradtunk, még bíztunk benne, hogy hátha lesz biztonsági autós fázis, és tudtuk, hogy a következő gumiszett lágy keverékű lenne, így lett volna még esélyünk. De szerencsére lett volna szükségünk, és az most nem a mi oldalunkon állt.”

A magyarázat olyan szempontból kicsit sántít, hogy a frissebb gumikon valószínűleg könnyedén át tudta volna lépni Bottast a holland. A problémát az is jelenthette egyébként, hogy Verstappen akár már azzal is csak Hamilton mögött térhetett volna vissza a pályára, ha Hamilton után egy körrel áll ki másodszor, hiszen a bokszlátogatása előtt a brit ott loholt a nyakán, így elé vághatott volna a Red Bull-osnak.

Mindenesetre Hamilton idei harmadik győzelmével az összetettben is növelte az előnyét: négy futam elteltével 14 ponttal vezet Verstappen előtt – érdekesség, hogy ponttermés tekintetében mindketten eddigi legjobb szezonkezdésüket produkálták. Marko szerint még bőven van esély rá, hogy fordítsanak, ezért a Red Bull még jó ideig nem is áll le az idei autó fejlesztésével:

„Szerencsére ez a különbség még mindig nem aggasztó annak fényében, hány verseny vár még ránk. De tempót kell találnunk a versenyeken, ez egyértelmű. Ha megtartjuk az erősségünket az időmérőn, Monacóban elöl maradhatunk, ott nem lehet előzni. Ebben reménykedünk, de vannak terveink a fejlesztéseket illetően is. Meglátjuk, milyen gyorsan érkeznek, de gyakorlatilag Monte-Carlo után jöhetnek. A nyári szünet teljes erőbedobással fogunk fejleszteni, aztán meglátjuk, akkor hogyan fest a helyzet. Úgy vélem, még mindig reális esélyünk van. De nem fogjuk eldobni a világbajnokságot, amikor azt mondjuk, hogy a 2022-es változtatásokra fókuszálunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: