2020 végén a McLaren is Mercedes-egységekre váltott, így a francia gyártónak már csak az Alpine, azaz saját gyári istállója maradt meg, amely gárdát elláthatta motorokkal. Úgy tűnik, az új vezetés nagyon szeretné, ha még legalább egy partnercsapat is csatlakozna, ezért a hírek szerint a Williams lehet a befutó.
De akkor mi a helyzet azzal a korábbi bejelentéssel, hogy a Williams a Mercedesszel fűzi szorosabbra a kötelékeket? A La Gazzetta dello Sport keddi értesülései szerint ez a terv kútba esik, és – ahogy az néhány hete már felmerült – 2022-től a grove-iak az Alpine-nal lépnek szövetségre. A Hondánál láthattuk korábban, mekkora hátrány a fejlesztéseknél, ha csak egyetlen csapat autói gyűjtik az adatokat. Ezt kerülné el a Renault.
„Az ambíciók hatalmasak és teljesen világosak, ahogy Luca De Meo megérkezett a Renault élére. Az új főnök felismerte, hogy az Alpine önmagában nem képvisel akkora lehetőségeket, hogy a fejlesztések ereje felérjen a Mercedes szintjére. A német gyártónak a gyári istállón kívül jelenleg három partnercsapata is van (McLaren, Aston Martin, Williams), a Ferrarinak kettő (Alfa Romeo és Haas), a Hondának összesen kettő (Red Bull, Alpha Tauri)” – írja a lap.
A sajtótermék értesülései szerint a Williams 2022-től az Alpine juniorcsapatává válna, ami mindkét fél számára nagy előnyökkel járhat. Ezzel a franciák is hasonló útra lépnének, mint a Ferrari és a Red Bull, hogy fiatal pilótái a Formula-1-ben pallérozódhatnának. Nyilván a Williams pedig megkapná ezért a megfelelő anyagi ellenszolgáltatást.