Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. június 16. szerda
F1

Verstappen Red Bullja a hosszú etapokon jobb a Mercedeseknél

Az adatok arról árulkodnak, hogy a pole-pozícióban leginkább George Russell, a futamgyőzelemben pedig Max Verstappen reménykedhet. De fel van tekerve az a Mercedes eléggé?

A pénteki második szabadedzés utolsó harmada szinte minden, különleges eseményeket és időjárási körülményeket nélkülöző hétvégén a megtankolt autók és a hosszabb etapok próbálgatásával telik. Bahreinben is így történt, az adatok pedig érdekes versenyt ígérnek vasárnapra.

Eddig némi meglepetésre mindkét pénteki edzésen a Mercedeshez hamarjában beugró George Russell végzett az élen egy számára és mindenki más számára is ismeretlen vonalvezetésen. Több pilótatársa már tegnap reggel elmondta, hogy simán lehetségesnek tartják, hogy az ifjú brit akár meg is nyerheti a futamot, annak ellenére, hogy pályafutása során még egyetlen pontocskát sem szerzett. Igaz, eddig mindig a mezőny leggyengébb, vagy közel leggyengébb technikája volt alatta, most pedig a legjobb.

Remek versenyfutás várható a Red Bull és a két Mercedes között


Egykörös tempóban sem a délutáni, sem az esti edzésen nem akadt nála jobb, ám az elemzések azt mutatják, hogy vasárnap leginkább Max Verstappentől és a Red Bull-Hondától tarthat, mivel a hosszabb meneteknél a holland ment átlagosan jobban. A lágy keverékkel a brit átlagosan 58,980-as tempót ment egy kilenckörös etapon, míg ugyanilyen abroncsokon között Max Verstappen tizenkét kört teljesített, átlagosan 58,278-as idővel.

A harmadik leggyorsabbnak Alexander Albon bizonyult, kevéssel megelőzve Carlos Sainzot, Valtteri Bottas pedig az ötödik helyre szorult vissza. A közepeseken is kiemelkedően teljesített Max Verstappen és a Red Bull-Honda, 57,814-es időkre volt képes átlagban. Itt azonban nem tökéletes az összehasonlítási alap, mivel a két Mercedes nemigen próbálgatta hosszabban a közepeseket, annál inkább a keményet.

Mindössze négy pilóta kísérletezett a fehér oldalfalú Pirelliken, itt azonban a Mercedes tempója figyelemreméltó. Bottas minimálisan gyorsabbnak bizonyult Russellnél (58,295-ös, illetve 58,316-os átlagos köridőt produkált a két Ezüst Nyíl), rajtuk kívül pedig csak Kimi Raikkönen és Nicholas Latifi igyekezett adatokat gyűjteni a kemény keverékű abroncsokról.

Komoly izgalmakat hozhat az idei utolsó előtti versenyhétvége, leginkább George Russell beugrása miatt érdemes minden pillanatát figyelemmel kísérni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?