DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Újra téma a fordított rajtrácsos futam ötlete

Az őrületes Olasz Nagydíjon felbuzdulva az F1 ismét nekiveselkedik, hogy átalakítsa egyes versenyhétvégék menetét. Komoly fegyvertény, hogy most már nincs szükség a csapatok egyhangú támogatására.

Egy éven belül másodszor merül fel a Formula-1 vezetőiben a túraautós szakágban régóta alkalmazott fordított rajtrácsos futamok ötlete. A Liberty Media először 2020 első hónapjaiban kezdett tárgyalásba a csapatokkal, hogy ha már ilyen bolondosan alakul az év, akkor mi lenne, ha bizonyos versenyhétvégéket szokatlan versenyformátummal, például egy fordított rajtrácsos időmérőfutammal fűszereznék meg. A kezdeményezés a Mercedes tiltakozása miatt meghiúsult, ám az ötlet ismét beszédtéma lett, miután az Olasz Nagydíj úgy alakult, ahogy. Ross Brawn a versenyértékelőjében elárulta, az F1 nem tett le erről a szokatlan megoldásról.

 f1-start-2020-monza



 „Monza volt az egyik jelölt, amikor a fordított rajtrácsos sprintfutamok lehetőségét vizsgáltuk” – írta az F1 szakmai vezetője. „Sajnos az ötlet a fiókban maradt, de a koncepciót mi és az FIA is szeretné bevezetni. Erről tárgyalni fogunk a csapatokkal. Hisszük, hogy a tegnapi futam bizonyította, milyen izgalmakat hozhat egy verseny, ha összekeveredik a mezőny. Mivel az autók jövőre is ugyanezek maradnak, a szurkolóink újra átélhetnék a Monzában látott drámát. Persze egy fordított rajtrácsos sprintfutamra a csapatok máshogy állítanák be az autóikat. A Mercedes most a leggyorsabb kör teljesítésére és a verseny irányítására készült az élen - ha tudják, hogy előzniük kell, akkor más megközelítést alkalmaznak. A látvány érdekében továbbra is kutatjuk az új formátumok lehetőségét, az F1 DNS-ét tiszteletben tartva” – taglalta Brawn.

Az Autosport értesülései szerint a következő hetekben az FIA és az F1 tárgyalóasztalhoz ül a csapatokkal, hogy megvitassák a versenyformátumok átdolgozását 2021-re. Döntő tényező lesz a folyamat során, hogy az új Concorde-egyezménynek köszönhetően elég, ha a 30 szavazóból 28 támogatja az ötletet. 10-10 egységgel az FIA és az F1 bír, a maradék 10 pedig a mezőny csapatai között oszlik el egységesen. Az idei tárgyalás pontosan azért esett kútba, mert minden résztvevő egyhangú egyetértésére lett volna szükség.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: