2020-ban teljesen egyértelműen a második erővé nőtte ki magát a Red Bull-Honda a mezőnyben, amit egy silverstone-i futamgyőzelemmel is sikerült aláhúzniuk Max Verstappen vezetésével. Az erőforrás egész jóra sikeredett, bár időnként felmerültek technikai problémák. A szakértők arra számítottak, hogy a „partimód” betiltásával a Mercedes jár a legrosszabbul, de a címvédő istálló láthatóan kicsit sem szenvedte meg az új motorszabályozást.
Annál inkább a japánok, akiknek egyelőre még keresniük kell a legjobb megoldást, Monzában ugyanis a második sorból is kiszorult a Red Bull. Igaz, úgy tűnik, hogy a holland autójával beállítási probléma is adódott, mivel a szokásosnál jóval kevesebbet adott csapattársának és az Alpha Tauriknak is.
„Ez volt az első olyan időmérőnk, ahol csak egyetlen motorbeállítási módra korlátozták a lehetőségeinket. A szabadedzéseken elég sokat próbálgattuk, az időmérőn a forgalom is erősen meghatározó volt, ki melyik rajthelyet szerezte meg. A végeredmény nem éppen a legjobb” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Max egész hétvégén szenvedett az autó egyensúlyával, így is a legjobb hondásként ötödikként végzett, kevéssel lemaradva a két előtte rajtolótól. Pierre Gasly és Alex Albon is csak három tizeddel mentek lassabban nála, de olyan szoros a középmezőny, hogy ez a 9. és 10. rajtkockát jelenti számukra” – tette hozzá a japán szakember.
Peter Windsor újságíró azonban kiemeli, hogy bizony nem a Mercedes szenvedi el a legnagyobb visszaesést, hanem a Honda, a jelek szerint a japánok az elmúlt években remek időmérős motormódot fejlesztettek ki, ennek kellett most búcsút inteniük.
„Úgy tűnik, hogy Verstappennek többször is rosszul jött ki a forgalom a gyorsköreinél, pedig a Red Bull általában elég jól kezeli ezt. Ami az erőforrást illeti, a Mercedes, a Renault és a Ferrari nagyjából ugyanúgy teljesítenek, mint az előző hétvégéken, azt hihettük korábban, hogy a Mercedes szenvedi majd meg legjobban az új szabályozást. Ez nem így történt, úgy fest, a Honda járt a legrosszabbul, a jelek szerint éppen a japán gyártónak volt egy kiváló időmérős beállítása, amit most elvesztett” – elemezte a helyzetet Windsor. Igaz, még mindig sokkal jobban állnak, mint a Ferrarik, akik hazai pályán is hatalmas égést produkálnak, a legjobb tizenkettőbe sem fértek be Monzában.