Sebastian Vettel már az időmérő első szakaszában kihullott, igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy rettentő rossz ütemben kellett megkezdenie utolsó gyorskörét, bekerült a forgalmi dugóba, esélye sem volt javítani, maradt tizenhetedik. Sokkal tovább Charles Leclerc sem jutott, mindössze a 13. rajtpozíciót sikerült megkaparintania úgy, hogy a Q2 végén azt érezte, ennél többre képtelen lett volna.
1984 óta nem élt át ilyen szégyent a Scuderia, hogy egyik pilótája sem jut be a legjobb tíz közé az időmérőn Monzában. Erre valós esélye ma az istállónak nem is volt. Tavaly Charles Leclerc nyerte meg ezt a futamot, most a tizenharmadik helyen szerénykedik, az alulteljesítés pedig még jobban fáj neki ezen a helyszínen.
„Ha őszinte akarok lenni, egy kicsit számítottunk erre a gyengélkedésre már akkor is, amikor még csak megérkeztünk Monzába. Előre tudtuk, hogy Spa és Monza a számunkra létező két legrosszabb pálya jelen pillanatban” – kesergett Leclerc a Sky Sportsnak adott interjújában.
„Jelenleg ez van, nem tudunk mit csinálni, de nagyon nehéz ezt feldolgozni, hogy az ember teljesít egy kiváló kört és ez mindössze a 13. rajtkockához elég. Ez sosem jó érzés. Egyelőre nem tudunk mit tenni, ezt kell elfogadni, mert sajnos ez a realitás. Az biztos, hogy ez a szenvedés itt még jobban fáj, hiszen ez a csapat hazai pályája. Meg kell próbálni a maximumot kihozni az autóból, ezen leszek holnap is.”
„Keményen kell dolgoznunk és remélhetőleg Mugellóban, a Ferrari másik hazai pályáján valamivel azért jobbak leszünk. Remélem, a következő versenyen már legalább látni fogjuk az alagút végét, mert ezt előre tudtuk, hogy két rettentően nehéz hétvégénk jön. Folyamatosan próbálgatunk új dolgokat az autón, de egyelőre nem leljük a megoldást. Motiváltnak kell maradnunk és előbb-utóbb jobb idők jönnek” – tette hozzá a fiatal, kétszeres futamgyőztes monacói.
Mi volt a hiba csapattársánál? „Nem láttam értelmét annak, hogy elkezdjem előzgetni az előttem haladókat. Meg van adva egy minimális idő, ami alatt mindenkinek teljesítenie kell a felvezető körét. Abban a pillanatban, amikor rá vagyunk kényszerítve arra, hogy előzgessünk, az csak bajt okoz a gyorskör során. Így is történt” – magyarázta korai kiesését Sebastian Vettel.