DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton a Belga Nagydíjat is behúzta

Egy pillanatig sem forgott veszélyben a brit idei ötödik, összességében 89. győzelme. Bottas és Verstappen még a dobogón, a Ferrarik pontot sem szereztek. Giovinazzi és Russell balesetezett.

Még el sem rajtolt a 2020-as Formula-1-es szezon hetedik versenye, a Belga Nagydíj, máris megfogyatkozott a mezőny Spa-Francorchamps-ban: a rajtrácsra kivezető körön füstre panaszkodott Carlos Sainz, aki motorpoblémákra visszavezethető kipufogó-meghibásodás miatt rajthoz sem tudott állni.

A hetedik rajtkocka így üresen maradt, míg a pole-pozícióból Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását. A brit a start után is megőrizte a vezetést, és bár mögötte nagy volt a helyezkedés – főleg Max Verstappen és Daniel Ricciardo csatázott nagyot –, ott is maradt a Valtteri Bottas, Verstappen, Ricciardo sorrend. Esteban Ocon viszont elment Alexander Albon mellett, míg a start hőse Charles Leclerc volt, aki a 13. helyről egészen a nyolcadikra jött előre – igaz, hamar elkezdett visszaesni a ferraris.

hamilton-mercedes-spa-futam



Bottas igyekezett nem elengedni Hamiltont – egy ízben a rádión is kérte, hogy használhassa egyszer az előzésgombot, a válasz azonban az volt, hogy azt beszélték, hogy egymás ellen ezt nem vetik be, mire a finn úgy reagált, hogy „erről nem hallott” –, a Mercedesek viszont fokozatosan távolodtak Verstappentől, akiről pedig végképp szakadtak le a Renault-k.

A 11. körben jött aztán az első lényeges esemény: Antonio Giovinazzi veszítette el az irányítását az autója felett, az Alfa Romeóról leszakadó kerék pedig eltalálta a mögötte érkező George Russell Williamsét, aki így az olaszhoz hasonlóan a falban kötött ki. Az összetört autók és a pályára került törmelék miatt érkezett a safety car, ezt kihasználva pedig szinte a teljes mezőny kiállt kereket cserélni – a kivételt Pierre Gasly és Sergio Perez jelentették, akik ezzel feljöttek az éllovas trió mögé a negyedik-ötödik helyekre.

Az újraindítás után is maradt a sorrend az élen, csupán a használt lágyakon maradó Perezt előzte vissza Ricciardo és a bokszkiállások során Ocon elé kerülő Albon, akik aztán később a kemény abroncson haladó Gaslyt is legyűrték. Hátrébb Raikkönen előzte meg a Ferrarikat, akik egymással is harcoltak, egy ízben össze is ért Vettel és Leclerc.

Az élen viszont nem volt változás, Hamilton könnyedén nyerte meg a versenyt, idei ötödik, pályafutása 89. győzelmét szerezve – ezzel kettőre megközelítette Michael Schumacher abszolút csúcsát. Bottas lába ugyan zsibbadt a vége felé, de így is második lett, míg az egy ponton a finnhez közel kerülő Verstappennek be kellett érnie a harmadik helyezéssel. Ricciardo behozta negyedik helyen a Renault-t, a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is bezsebelve, míg mögötte egy utolsó körös előzéssel Ocon jött be ötödiknek, Albont utasítva maga mögé. A rájuk szintén felzárkózó Lando Norris a hetedik, az eltolt taktikán lévő Gasly a nyolcadik. A top 10-et a Racing Pointok tették teljessé Stroll, Perez sorrendben, míg a Ferrarik a 13. és 14. helyeken futottak be.

A futam végeredménye:

1. Lewis Hamilton Mercedes  
2. Valtteri Bottas Mercedes 8.448
3. Max Verstappen Red Bull/Honda 15.455
4. Daniel Ricciardo Renault 18.877
5. Esteban Ocon Renault 40.650
6. Alexander Albon Red Bull/Honda 42.712
7. Lando Norris McLaren/Renault 43.774
8. Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 47.371
9. Lance Stroll Racing Point/Mercedes 52.603
10. Sergio Pérez Racing Point/Mercedes 53.179
11. Daniil Kvyat AlphaTauri/Honda 1'10.200
12. Kimi Räikkönen Alfa Romeo/Ferrari 1'11.504
13. Sebastian Vettel Ferrari 1'12.894
14. Charles Leclerc Ferrari 1'14.920
15. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1'16.793
16. Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1'17.795
17. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'25.540
Kiesett:      
  George Russell Williams/Mercedes  
  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari  
Nem rajtolt el:    
  Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: