Még el sem rajtolt a 2020-as Formula-1-es szezon hetedik versenye, a Belga Nagydíj, máris megfogyatkozott a mezőny Spa-Francorchamps-ban: a rajtrácsra kivezető körön füstre panaszkodott Carlos Sainz, aki motorpoblémákra visszavezethető kipufogó-meghibásodás miatt rajthoz sem tudott állni.
A hetedik rajtkocka így üresen maradt, míg a pole-pozícióból Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását. A brit a start után is megőrizte a vezetést, és bár mögötte nagy volt a helyezkedés – főleg Max Verstappen és Daniel Ricciardo csatázott nagyot –, ott is maradt a Valtteri Bottas, Verstappen, Ricciardo sorrend. Esteban Ocon viszont elment Alexander Albon mellett, míg a start hőse Charles Leclerc volt, aki a 13. helyről egészen a nyolcadikra jött előre – igaz, hamar elkezdett visszaesni a ferraris.
Bottas igyekezett nem elengedni Hamiltont – egy ízben a rádión is kérte, hogy használhassa egyszer az előzésgombot, a válasz azonban az volt, hogy azt beszélték, hogy egymás ellen ezt nem vetik be, mire a finn úgy reagált, hogy „erről nem hallott” –, a Mercedesek viszont fokozatosan távolodtak Verstappentől, akiről pedig végképp szakadtak le a Renault-k.
A 11. körben jött aztán az első lényeges esemény: Antonio Giovinazzi veszítette el az irányítását az autója felett, az Alfa Romeóról leszakadó kerék pedig eltalálta a mögötte érkező George Russell Williamsét, aki így az olaszhoz hasonlóan a falban kötött ki. Az összetört autók és a pályára került törmelék miatt érkezett a safety car, ezt kihasználva pedig szinte a teljes mezőny kiállt kereket cserélni – a kivételt Pierre Gasly és Sergio Perez jelentették, akik ezzel feljöttek az éllovas trió mögé a negyedik-ötödik helyekre.
Az újraindítás után is maradt a sorrend az élen, csupán a használt lágyakon maradó Perezt előzte vissza Ricciardo és a bokszkiállások során Ocon elé kerülő Albon, akik aztán később a kemény abroncson haladó Gaslyt is legyűrték. Hátrébb Raikkönen előzte meg a Ferrarikat, akik egymással is harcoltak, egy ízben össze is ért Vettel és Leclerc.
Az élen viszont nem volt változás, Hamilton könnyedén nyerte meg a versenyt, idei ötödik, pályafutása 89. győzelmét szerezve – ezzel kettőre megközelítette Michael Schumacher abszolút csúcsát. Bottas lába ugyan zsibbadt a vége felé, de így is második lett, míg az egy ponton a finnhez közel kerülő Verstappennek be kellett érnie a harmadik helyezéssel. Ricciardo behozta negyedik helyen a Renault-t, a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is bezsebelve, míg mögötte egy utolsó körös előzéssel Ocon jött be ötödiknek, Albont utasítva maga mögé. A rájuk szintén felzárkózó Lando Norris a hetedik, az eltolt taktikán lévő Gasly a nyolcadik. A top 10-et a Racing Pointok tették teljessé Stroll, Perez sorrendben, míg a Ferrarik a 13. és 14. helyeken futottak be.
A futam végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 8.448 |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 15.455 |
4. | Daniel Ricciardo | Renault | 18.877 |
5. | Esteban Ocon | Renault | 40.650 |
6. | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 42.712 |
7. | Lando Norris | McLaren/Renault | 43.774 |
8. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 47.371 |
9. | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 52.603 |
10. | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 53.179 |
11. | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 1'10.200 |
12. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1'11.504 |
13. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1'12.894 |
14. | Charles Leclerc | Ferrari | 1'14.920 |
15. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1'16.793 |
16. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1'17.795 |
17. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1'25.540 |
Kiesett: | |||
George Russell | Williams/Mercedes | ||
Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | ||
Nem rajtolt el: | |||
Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault |