A Formula-1 jelenlegi hibrid erőforrásai 2025-ig lesznek használatban, ezt követően jöhet a száguldó cirkusz új motorgenerációja. A csapatoknak és a sorozat döntéshozóinak a világ környezettudatosságának erősödését, a világgazdaságot és az F1 pénzügyi helyzetét figyelembe véve kell leraknia a jövőbemutató szabályrendszer alapköveit, de az új irányt az autóiparban kitört, hajtásláncokat érintő forradalom is jelentősen befolyásolja. A Renault csapatfőnöke a témáról nyilatkozva elárulta, mik lehetnek az új motorformula sarokkövei.
„Az erőforrások terén még van mit tenni. Az új homologizációk számának és a tesztpadon eltöltött órák számának korlátozásával megfékeztük a fegyverkezési versenyt. Ez rendben van, de még mindig szörnyen költséges ezeket a motorokat használni. A következő lépés az, hogy megvizsgáljuk, hogyan tehetnénk gazdaságosabbá a soron lévő erőforrások generációját.”
„Valószínűleg a gazdasági fenntarthatóság a legfontosabb. A következő az alkalmazott technológia. Láthatjuk, hogy a villamosítás milyen tempóban terjed. Komolyan el kell gondolkoznunk azon, ez mit jelent az F1 és a versenyzés számára, valamint a Formula-E-vel való közös együttélés szempontjából” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsportnak.
Az F1-ben korábban felmerült az elképesztően bonyolult és költséges MGU-H elhagyásának lehetősége, de a csapatvezető szerint ez nem megoldás. „Az MGU-H-t az üzemanyag-hatékonyság miatt használjuk. Készen állunk elveszíteni ebből 20-30%-ot? Kétlem, hogy még több üzemanyagot akarunk magunkkal cipelni, az autók 2022-re is még nehezebbek lesznek. Ha elhagyjuk az MGU-H-t, akkor 50 kilogrammnyi extra üzemanyagra lenne szükségünk. Lehet nagy ereje [a motornak], de ha az F1 számára ideális fenntartható erőforrást akarunk, azt nehéz lesz megvalósítani a komponens nélkül.”