DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Norris már az online futamra is úgy készül, mint a valósra

Az autósportos szimulációk világa bizonyos szempontokból már nagyon hasonlít a valós viszonyokhoz – Lando Norris elmondása szerint legutóbb már hasonló alapossággal tudott felkészülni egy versenyre, mintha egy igazi pályán járt volna.

Ezekben a viszontagságos időkben minden nagy autós és motoros sorozat a virtuális versenyzéshez nyúlt, az egészet pedig az Egyesült Államokban kezelik a legkomolyabban – talán nem is véletlen, hogy mostanáig a nagy szimulátoros „botrányok” is mind onnan érkeztek. Az IndyCar és a NASCAR virtuális versenyein is bevett szokás, hogy a nappalijukban a kormányt tekerő pilóták mérnökökkel dolgoznak a beállításokon, a futamok során pedig spotterek segítik a munkájukat, akik a fülükre mondják a többi autó pozícióját (ez az oválpályás versenyeken megszokott, ahol a helyezkedés kulcsfontosságú).

EWeZUEoXYAEYNo0



Az F1-es mezőny legaktívabb szimulátorosaként Norris nemrég beszállt az IndyCar online bajnokságába, az iIndyCarba, így maga is megtapasztalhatta ezt a professzionális szintlépést: korábbi F1-es mérnöke, Andrew Jarvis segített neki az adatelemzésben, aki jelenleg már a McLaren IndyCar-csapatában dolgozik, s az istálló valódi pilótáival is megosztották a tapasztalataikat. A brit élvezetesnek találta ezt a már-már a valós felkészülés körülményeire hajazó ügyködést.

„Az IndyCar-verseny előtt foglalkoztam az eddigi legtöbbet a felkészüléssel” – idézi Norrist a Sky Sports. „Mélységeiben átnéztük az adatokat, amiben a tavalyi F1-es mérnököm is segített, és próbáltuk kidolgozni, hogyan javulhatok bizonyos területeken. Sok mindent ugyanúgy csináltam egy szimulátoros verseny előtt, mint ahogy akkor tenném, ha egy valódi pályán lennénk. Érdekes volt, hogy foglalkozhattam ilyen dolgokkal.”

„Egyre tudományosabb ez a világ, és egyre több adatot nyerhetünk ki, ahogy a programok egyre jobbá és jobbá válnak. Persze ez azért továbbra is egy szimuláció, és nem is állítom, hogy közel lenne a valósághoz, de a munkát ugyanolyan interaktívvá teszi, ahogy közösen felépítjük a beállításokat és javulási lehetőségeket próbálunk felfedezni az adatokban.”

Nem mindenki veszi azért hasonló komolysággal a virtuális versenyzést Amerikában sem, így történhetett meg, hogy az elmúlt hétvégi futamon Simon Pagenaud akadályozással kiütötte a futamból az élen álló Norrist, akinek azok után, hogy ennyit foglalkozott az előkészületekkel, még a dühe is egészen valóságos volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: