Steward
Gobodics Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 10. péntek

Az év virtuális balhéja: Pagenaud-ék szándékosan elvették Norris győzelmét - azzal, hogy előre eltervezetten kiütötték a futamból

Lando Norris nyert már egy futamot az IndyCar virtuális szériájában és most is meghívták a következő versenyre, a McLaren F1-es pilótája pedig jól is szerepelt - az élen haladt, amikor nem sokkal a vége előtt riválisai nemes egyszerűséggel kiütötték. Simon Pagenaud és Ben Bretzman jól hallhatóan megbeszéli (Pagenaud közvetítésében), hogy oké, most akkor kivesszük Landót - erre a pilóta felment a pályára, majd direkt lelassított az érkező Norris előtt.

Utóbbi nem tudta elkerülni az ütközést, telibeverte a riválist, így 21. lett a győzelem helyett - a nézők/szurkolók sem voltak elragadtatva a mutatványtól, ahogy természetesen Norris sem. Pagenaud persze utólag elnézést kért... na jó, nagy baj azért nincs, visszanézve már Norris is jót nevetett az egészen.

A Racefans videója:

Már készül a Hungaroring a Magyar Nagydíjra

Csütörtökön különleges pályabejárást rendeztek a sajtó munkatársainak a Hungaroringen, ahol július 19-én elrajtol az idei Magyar Nagydíj. A helyszínen már javában készülnek a zárt kapuk mögött megrendezésre kerülő eseményre, amelynek kulisszatitkairól Gyulay Zsolt beszélt. A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elárulta, a Red Bull Ring-i mintára épülő paddockban a világjárvány miatt annyira szigorú előírások szerint zajlik majd az élet, hogy egy pár napra ez lesz Európa legbiztonságosabb helye.

A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy többévnyi várakozás után végre megkezdődhet a Hungaroring modernizálásának egyik kulcslépése, a tervezés. Ezt a napokban megjelent kormányhatározat teszi lehetővé, ami többek között az F1 és a Hungaroring 2027-ig tartó szerződését is jóváhagyta.

Piros zászlók és tűzijáték az F3 időmérőjén

Izgalmasan alakult az utánpótlásszéria péntek délutáni Red Bull Ring-i időmérő edzése. A napos időben megrendezett harminc perces etapot először nagyjából féltávnál szakították meg piros zászlóval, miután az első helyet elfoglaló Sebastián Fernández kicsúszott, és a falnak ütközött. A folytatás sem zajlott zökkenőmentesen, nagyjából három perccel a vége előtt a műszaki hiba miatt a pálya szélén leparkolt Igor Fraga is mentésre kényszerült. 

Az utolsó percekben így garantált volt a tűzijáték. Az első öt helyből hármat a Prema triója foglalta el, de a végső sorrendre egészen az utolsó pillanatokig várnunk kellett. Az élen Frederic Vesti zárt, mögötte David Beckmann, Logan Sargeant és a bajnoki éllovas Oscar Piastri sorakozott fel. Emerson Fittipaldi unokája, Enzo a huszonegyedik, Ralf Schumacher fia, David pedig a huszonkettedik helyen zárt.

A teljes végeredménylista a Motorsport oldalán olvasható.

f3-akcio1

Fotó: DPPI

Rajtbüntetést kapott Lando Norris

Három rajthelyes büntetést kapott Lando Norris az F1-es Stájer Nagydíj első szabadedzésén elkövetett vétségét követően. A McLaren pilótája sárga zászlós szakaszon előzte meg egyik riválisát, amit az FIA nagyon szigorúan szankcionál. A pilóta emellett két büntetőpontot is kapott, de az utóbbi 12 hónapban ez az első két egység a versenyzői licencében.

norris-teszt-20201

Fotó: DPPI

Az oroszok nézőket is akarnak az F1-es nagydíjra

Ma lett hivatalos, hogy lesz Toszkán Nagydíj Mugellóban, majd Orosz Nagydíj Szocsiban, így újabb két puzzledarab került a helyére a 2020-as F1-es versenynaptárral kapcsolatban. Az oroszok viszont ennél is tovább mennének: Alekszej Titov, a futam promóterének számító Rosgonski vezérigazgatója arról beszélt, hogy szerintük elképzelhető, hogy náluk már nézők is lehetnek a helyszínen. Ők azon dolgoznak, hogy ez megvalósulhasson, arra készülnek, hogy ezt biztonságosan meg tudják oldani - hozzátette, hogy "találkozunk a helyszínen".

szocsi

fotó: dppi

Videó: Így fest belülről Raikkönen konténere Spielbergben

A koronavírus-járvány miatt az idei F1-es nagydíjhétvégéken – legalábbis egyelőre – a megszokott motorhome-ok helyett „konténerekben” laknak a csapatok és a pilóták. Mark Arnall, Kimi Raikkönen fizioterapeutája jóvoltából most bepillantást is nyerhetünk a 2007-es világbajnokéba:

 

Vajon jobban sikerül az Alonso-sztori, mint az utolsó nagy visszatérés?

Podcastgárdánk máris reagált Fernando Alonso visszatérésére: többek között azt is kiveséztük, hogy vajon jobban sülhet-e a spanyol második karrierje, mint Michael Schumacheré az előző évtized elején. Hallgassatok belénk!

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Bottas és Leclerc is megsérthette a járványügyi protokollt

Szigorú intézkedések mellett tudott elrajtolni egy hete a 2020-as Formula-1-es szezon, a versenyzőknek és a csapatoknak rengeteg járványügyi előírást kell betartaniuk a hétvégék során. Ezek közé tartozik például, hogy csak a saját „szociális buborékjukban” lévő emberekkel találkozhatnak, mindenki mással való érintkezést minimálisra kell csökkenteni.

Éppen ezért húzhatták fel sokan a szemöldöküket arra, amikor Valtteri Bottas és Charles Leclerc is Monacóból posztolt az Osztrák és a Stájer Nagydíjak között. A csütörtöki médianapon szóba is került az ügy, Bottas azonban hangsúlyozta, hogy előtte utánanézett, hogy a szabályok megenegedik-e a hazautazást a versenyek között, és a válasz az, hogy igen, míg Leclerc kiemelte, hogy több koronavírustesztet is elvégzett, hogy biztosan nem hordozó-e.

Mindenesetre úgy hírlik, a Mercedest és a Ferrarit is emlékeztetni fogják a COVID-19 protokollok szigorú betartására – utóbbi istállónak ráadásul ez már a második kihágása lesz azok után, hogy Sebastian Vettelt maszk nélkül látták társalogni a múlt hétvégén a Red Bull-os vezetéssel.

FRISSÍTÉS: Az FIA csak a Ferrarit figyelmeztette, a Mercedest nem, ugyanis a hazautazás megengedett volt, az viszont nem, hogy a „szociális buborékjukon” kívüli emberekkel találkozzanak, ráadásul maszk nélkül, ahogy azt Leclerc tette.

 

A fékrendszer eddig nem tapasztalt módon okoz fejfájást a Haasnak

Az F1 amerikai csapatánál évek óta visszatérő problémát jelentenek a fékekkel kapcsolatos meghibásodások. Különösen az agresszív lassításairól ismert Romain Grosjean szenved ilyen jellegű problémákkal, aki a stílusából fakadóan az utóbbi néhány szezon során el is szenvedett néhány látványos bukást. Az istállót a 2020-as szezonnyitón sem kímélték a technikai hibák, Grosjean mellett Kevin Magnussen is a fékek miatt esett ki a versenyből. Grosjean a második osztrák forduló előtt elárulta, a változatosság kedvéért most az elégtelen hűtéssel okozott problémát.

"Ez jelentősen eltér a korábbiaktól, mivel most a hőmérséklettel volt gond. Különösen forgalomban nem megfelelő a hűtésünk. Tudomásom szerint van egy ötlete a csapatnak a megoldásra, de nem jó érzés úgy nekimenni a versenyhétvégének, hogy tudom, a második körtől vigyáznom kell az autóra" - utalt vissza az előző versenyhétvégén történtekre.

haas-teszt-20201

 

Norris elfutott a közvetítésével, amikor megtámadta egy méh

Még a saját harmadik helyével végződött Osztrák Nagydíjat értékelte a pályán a McLaren fiatalja egy élő videós bejelentkezésben, amely során a nézők egyszer csak arra lehettek figyelmesek, hogy a 20 éves brit menekülőre fogja, inaszakadtából sprintelni kezd a kezében a kamerával. Mint kiderült, egy méh merészkedett Norris közelébe, amit nem igazán tolerál. Szerencsére sikerült leszakítania magáról az állatot.

Így beszélgetünk a pilótákkal a Covid-világban – Magyarországról egyedül

Mivel a szezon kezdeti versenyeit zárt eseményekként címkézte fel az FIA, így Spielbergben fizikálisan mi sem lehettünk ott, virtuálisan azonban nagyon is jelen voltunk, köszönhetően annak, hogy az Autósport és Formula Magazin képviseletében Mészáros Sándor első magyar újságíróként teljes szezonra szóló akkreditációval rendelkezik a Formula-1-ben. Kérdéseink így a versenyzőkhöz továbbra is eljutnak, hiszen a Red Bull Ringről követik itthoni bejelentkezésünket. Hogy miről beszéltünk Charles Leclerc-rel és Valtteri Bottasszal, arról hamarosan olvashattok is weboldalunkon.

Így működik az F1-es sajtó jelenleg: Balkányból videólinken ma is hasított néhány kérdés a Red Bull Ringre, az FIA...

Közzétette: Mészáros Sándor – 2020. július 9., csütörtök

Raikkönen fejlesztési tanácsát a hajukra kenhetik az Alfa Romeo mérnökei

Merthogy az alábbi beszélgetés zajlott le a Stájer Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a riporter és Kimi Raikkönen között:

 

- Kimi, tudnád részletezni, hogy hol kell a legtöbbet javulnia az autónak? 

- A kör során. Ott mindig lehet.

 

Hashtag-anomália: A Stájer Nagydíj Osztrák Nagydíj lesz a közösségi médiában

Tudtátok, hogy a Formula-1-nek tájékoztatója van arról, hogy melyik nagydíj kapcsolódó tartalmait milyen hashtaggel ajánlott címkézni a közösségi médiában? Bevalljuk, eddig mi sem tudtuk, most azonban annyi helyről jött szembe velünk, hogy nehéz lett volna nem belefutni az említett tájékoztatóba.

A dokumentumot azért osztották meg többen, elsősorban a csapatok, mert az áll benne, hogy a 2020-as Stájer Nagydíjjal kapcsolatos posztoknál az #AustrianGP címkét ajánlott használni – pontosan ugyanazt, mint a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon.

A csapatok, akiknek az ajánlás elsősorban szól, rárepültek a témára, és hüledezve-viccelődve posztolnak róla a közösségi médiában: a Mercedes előbb a Racing Pointot piszkálta a hashtag miatt, majd miután eljutott hozzá az F1-es tájékoztató, megígérte, nem fogja fellebbezni a döntést. Valamennyire megértjük őket, hiszen a két nagydíj közti néhány napot bezárva töltik, valami elfoglaltságot nekik is kell találni.

 

 

Videó: Alonso legszebb renault-s pillanatai

A spanyol 2021-es renault-s visszatérésének hírére a Formula-1 YouTube-csatornája csokorba szedte az eddig náluk töltött összesen hat idény során elért legszebb momentumokat, kezdve Alonso első dobogójától a Schumacherrel vívott imolai csatán át a két vb-címig (a videó átkattintás után indul!):

 

Új csatornára költözik itthon a WTCR-közvetítés – legalábbis részben

Az előző néhány évben – elsősorban Michelisz Norbert sikerei okán – az Eurosport mellett az M4 Sporton is követhettük a Túraautó-világkupa eseményeit. A szeptemberben rajtoló 2020-as szezontól kezdve viszont új adóra kerül a WTCR: csütörtökön bejelentették, hogy a Sport TV két évre megállapodott a szervezőkkel, sőt 2022-re is opciós joguk van. A közleményük szerint „minden futam élőben kerül képernyőre, a Sport1-en vagy a Sport2-n az élő közvetítések mellett összefoglalók és kísérőműsorok is láthatók lesznek”. A megállapodás ráadásul nem kizárólag a WTCR-t érinti, hanem a Eurosport Events elektromos autók számára szervezett Pure ETCR sorozatát is.

Fontos kiemelni, hogy a Sport TV mellett természetesen az Eurosporton is láthatók lesznek majd élőben a WTCR küzdelmei, ahogy azt 2005 óta folyamatosan megszokhattuk, elvégre a házon belüli rendezvényszervező ágazatuk által szervezett bajnokságáról van szó, így Magyarországon továbbra is két sportcsatornán lehet majd követni Michelisz Norbi, Tassi Attila és a Zengő Motorsport új felfedezettjének, Boldizs Bencének a szereplését.

01-Norbert-Michelisz-1

A legbosszantóbb hiba miatt bukta el a dupla virtuális győzelmet Nagy Dani

Az e-sport végzetes technikai problémája sújtott le és fosztotta meg a győzelemtől Nagy Dánielt a TCR Europe monzai e-futamán: másodpercekkel a leintés előtt kidobta a játék, miközben körülbelül 15 másodperces előnnyel vezetett. Ez a második versenyre is hatással volt, melyet csak utolsó rajtpozícióból kezdhetett meg, de a bosszantó előzmény ellenére sikerült megőriznie higgadtságát, és hátulról felzárkózva megnyerni a futamot.

Indul a hazai ralikrossz is, komoly mezőny és különleges autók Kakucson

A ralikrossz-ob szezonját nyitó, július 11-12-i, Kakucsringen tartott verseny Supercars kategóriája erős szereplőgárdát vonultat fel: nem kevesebb, mint 11-en indulnak, amekkora létszámot ebben a géposztályban már rég láthattunk. A megszokott nevek – köztük a háromszoros bajnok és címvédő Kárai Tamás, Harsányi Zoltán, Kotán Péter, Vass Zoltán – mellett indul lesznek új arcok, mint a debütáló Benyó Máté, valamint újra indul a géposztályban Lukács Kornél „Csucsu” egy Citroen DS3-mal. A legizgalmasabb név azonban alighanem az osztrák ex-WRC-s Manfred Stohlé, aki elektromos Ford Fiestával nevezett!

A 11 másik kategóriára is érdemes odafigyelni, köztük az újonnan induló Swift Hybrid RX Cupra. A hat autóval induló divízióban többek között ott lesz a korábbi abszolút magyar ralibajnok Turi Tamás, valamint a sokszoros ralikrosszbajnok Luigi is visszatér.

A teljes nevezési lista itt böngészhető.

Láthatjuk idén Renault-ban Alonsót, de nem nagydíjhétvégén

Kétéves szerződést kötött a Renault F1-es csapatával a két év kimaradás után visszatérő Fernando Alonso. A spanyol utoljára 2019 áprilisában vezetett Formula-1-es autót – a McLaren tesztpilótájaként –, és felmerült a kérdés, a 2021-re való felkészülés jegyében beülteti-e a csapat idei szabadedzéseken. A költségkímélő szabályok értelmében a következő szezonban a jelenlegi autókat fejlesztik tovább, így a spanyol releváns tapasztalatot szerezhetne, nem beszélve a szereplés marketingértékéről – a Renault azonban nem tartja indokoltnak nagydíjhétvégén bevetni az igazolást.

„Nem hiszem, hogy FP1-re lenne szüksége ahhoz, hogy megismerkedjen egy versenyautóval, egy Formula-1-es autóval. Nincs ilyesmire szüksége, ezért nem tervezzük” – mondta Cyril Abiteboul csapatfőnök, akit az Autosport idéz. „Majd meglátjuk, hogy adódik-e kézenfekvő lehetőség. 2018-as autóba akármikor beültethetjük. De csak ismételni tudom, nincs kidolgozott tervünk, az FP1 azonban nem opció, abba nem érdemes invesztálnunk.”

A szabályok értelmében két évvel ezelőtti versenygéppel már szabadon tesztelhetnek a csapatok: számos istálló – köztük a Renault a Red Bull Ringen – ezzel a lehetőséggel élve készült fel a 2020-as szezon megkésett indulására.

Fotó: Renault

A misztikus Vettel már 2018-ban megjósolta Alonso visszatérését

Fernando Alonso F1-es visszatérési hírét követően egy rövid 2018-as felvételt kapott fel az internet, amelyen Sebastian Vettel azt üzeni az akkor távozó spanyolnak, "találkozunk, amikor visszajössz". Vajon milyen természetfeletti erőkkel bír a német pilóta, amikről mi nem tudunk?

A Mercedes Monopolyjában is lehet börtönbe menni

A Mercedesnek saját táblás társasjátéka is van, bár ahelyett, hogy igazán kreatívak lettek volna, csak F1-es stílusúra szabták a Monopolyt, ami így azért alapvetően mégiscsak Monopoly maradt. Az alábbi, orosz nyelvű játékbemutató videóban lehet közelebbről is szemügyre venni a táblát, ami tényleg minden elemet megtartott az eredeti játékból, csak a telkek helyett F1-es nagydíjakat lehet "elfoglalni", szerencsekártyát pedig bokszkiállásra lépve húzhatunk. Kissé furcsa, hogy még a börtönmező is megmaradt, szóval tulajdonképpen Bertrand Gachot szerepébe is lehet bújni. A csapat weboldalán 50 euróért vesztegetik a játékot.

A szakértők szerint eddig Norris a szezon legjobbja, Hamilton a tízben sincs

Ahogy tavaly megszokhattuk, idén is minden futam után jelentkezik egy erősorrenddel a Formula-1 hivatalos weboldala - ennek lényege, hogy minden pilóta teljesítményét értékeli a portál öt szakértője egy 1-től 10-ig terjedő skálán, az így megszerzett átlagpontok pedig megmutatják, hogy melyik versenyző mennyire volt jó. AZ értékelésnél kevésbé számít a konkrét végeredmény, hiszen a pilóták teljesítményéből igyekeznek kizárni az autók teljesítményét - ezek alapján az első hétvége után a következő listát adták ki:

1. Lando Norris 9,8 átlagpont
2-3. Valtteri Bottas és Charles Leclerc 9,6-9,6
4. Max Verstappen 8,6
5. Alex Albon 8,4
6. Pierre Gasly 8,2
7. George Russell 8,0
8-9. Daniel Ricciardo és Sergio Perez 7,8-7,8
10. Carlos Sainz 7,6

Mint látszik, Lewis Hamilton nem fért be náluk a top tízbe...

nore

fotó: dppi 

Olvastad már?