Még a koronavírus-járvány előtti régi szép idők egyik legérdekesebb témája volt a Formula-1-ben a Mercedes barcelonai teszten látott újítása, amely a kettőstengelyű kormányzás rövidítéséből a DAS nevet kapta: ezzel a pilóták előre-hátra is tudták mozgatni a kormányt, a kerekek összetartási szögét változtatva vele. John Owen, a címvédő alakulat vezető tervezője a The-Race.com szaklapnak nyilatkozva elárulta: valójában egy korábbi újításból jött az ötlet.
„Innovációról beszélünk, szinte nincsenek is új ötletek, hanem régi ötletek vannak, viszont vannak olyanok, amelyek valami teljesen más új koncepciójához vezetnek. A DAS-rendszer is valami másnak a hamvaiból született: valamiből, amit kipróbáltunk és amit még versenyen is használtunk néhány éve, amely valamennyire működött is, de nem igazán hozta az összes hozzá fűzött elvárást.”
Természetesen ahogy az lenni szokott, a riválisok egyből megkérdőjelezték az újítás szabályosságát, Owen szerint viszont direkt olyan szempontból is tervezték a DAS-t, hogy az kiállja az ellenfelek próbáját:
„A DAS-rendszer esetén is azt néztük, hogy mi lenne, ha ilyesmit csinálnánk: mit mondanak a szabályok? És a szabályok nem akadályozzák meg a használatát. Ez szokatlan és meglepő. Aztán ahogy egyre jobban belemegyünk, felmerül, hogy hogyan vetnénk gátat a használatának. Vagyis ellentétes álláspontot veszünk fel, és azt nézzük, hogy mik lennének az érveink, mit tennénk, ha meg akarnánk akadályozni mást a bevetésében. Ezután az alapján készíted el a rendszert, hogy gondolsz arra is, mik lennének az ellenfelek érvei, így már eleve úgy tervezzük meg, hogy azokkal nem tudnák elgáncsolni.”
Mindenesetre hiába volt ez a szándékuk, az FIA 2021-re betiltotta a DAS használatát – még azzal együtt is, hogy jövőre nem sok fejlesztést engednek az autókon a 2020-as verziókhoz képest.