A 2020-as Formula-1-es szezon egyik nagy sztorija lehetett volna a Mercedes DAS-rendszere, de a sorozatosan elhalasztásra, vagy törlésre kerülő futamok miatt élesben még nem nézhettük meg az eszköz működését. A folytatás pedig érdekes lehet: az FIA a 2021-es szabálycsomagjával már betiltotta volna az eszközt, de ennek bevezetését elhalasztották 2022-re, így papíron még jövőre is használhatnák a DAS-t Lewis Hamiltonék.
Az FIA azonban ezt mégis megakadályozta: pontosítottak a szabályon, így áthúztűk a DAS használatát a következő szezonra. A szabálypontosítás kimondja, hogy mely elemeknek kell fixnek lenniük a kormánynál és a felfüggesztésnél. Ebben az összes csapat egyetértett, igen, még a Mercedes is, így a riválisok nem fogják kifejleszteni a maguk megoldását a következő szezonra és idén csak nekik lehet ebből előnyük.
Az FIA és az F1 éppen azt akarta meggátolni a szabállyal, hogy a többiek is fejlesszenek egy ilyet és ez legyen az irány, erre költsék a pénzüket - ezt sikerült elérniük, így az idei (a tervezettnél kevesebb) futamokon láthatjuk csak az eszközt működés közben.