Amikor a fiatal ausztrál 2014-ben a Red Bull anyacsapatához került, úgy tűnt, kikövezett útja lesz a sikerhez. Ezt a tüzet tovább táplálta első évadában nyújtott teljesítménye a bikáknál, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt ugyanis alaposan elverte csapaton belül, a német egyetlen győzelmet sem szerzett, miközben a frissen igazolt Ricciardo háromszor is a dobogó tetején ünnepelhetett és a pontversenyben is jócskán előtte végzett.
Max Verstappen 2016-os érkezése után fokozatosan kezdett kissé elszürkülni a fiatal és agilis csapattárs mellett, időnként azt lehetett érezni, hogy az energiaitalos istálló sokkal inkább szeretné a hollandra felépíteni a gárdát. Másfél évvel ezelőtt elege is lett Ricciardónak és (némileg váratlanul) elfogadta a Renault ajánlatát, bár már akkor is sejteni lehetett, hogy ezzel a vidám kedélyű ausztrál számára jó időre véget érnek a dobogós ünneplések.
A Renault sajnos jelentősen alulmúlta saját várakozásait 2019-ben, a dobogóhoz semmi köze nem volt a francia gyári istállónak, sőt, még összetett negyedik helyezését is elvesztette az azonos motorral versenyző McLaren ellenében. A Gpblog.com szakportál azt boncolgatta a napokban, hogy akár teljesen zátonyra is futhat Daniel Ricciardo pályafutása, ha az idei év nem sikerül sokkal jobban, mint a tavalyi.
2019-ben, csapaton belül jobbnak bizonyult Nico Hülkenbergnél, de a különbség nem igazán tűnt meggyőzőnek. Idén még nehezebb dolga lehet a jóval fiatalabb és éhesebb Esteban Oconnal a sárga-feketéknél, ez pedig döntő fontosságú lehet a jövőjét tekintve. A szakemberek úgy vélik, Ricciardónak esélye van 2021-ben Sebastian Vettel helyét átvenni a Ferrarinál.
De először az idei évet kellene megfelelően lerendeznie, hogy egyértelmű legyen, ki a jobb a Renault berkein belül. Ugyanis könnyen járhat úgy, ahogy éppen Vettel járt tavaly a Scuderiánál, érkezett a fiatal, rendkívül tehetséges csapattárs, Charles Leclerc és már első ferraris évében elhomályosította a négyszeres világbajnokot, aki egyre több hibát vétett.
A Red Bull főtanácsadója egyértelmű utalást tett arra, hogy elégedettek jelenlegi párosukkal, nem valószínű, hogy lenne visszaút az őket elhagyó ausztrál számára. Ha viszont a Renault-nál nem sikerülne felülkerekednie Esteban Oconon, akkor jó eséllyel a Ferrari sem jöhetne már szóba opcióként, akár az is lehet, hogy Ricciardo egész karrierje megfeneklik (ahogyan Hülkenbergnél láthattuk) a Renault-nál. Nagyon kell nyomnia, ha ugyanis egészen jó teljesítménnyel jelentkezne idén, akkor valóban reálisan felkelthetné a Ferrari érdeklődését. A 2021-es erőviszonyokról pedig még semmit nem is sejthetünk, akkora mértékű lesz a szabályváltozás.
Szerintetek lesz még esélye Daniel Ricciardónak a világbajnoki címért harcolni, vagy 2018-ban rossz döntést hozott és sosem tér már vissza az élmezőnybe?