DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Motorgyártók: A Honda a legnagyobb nyertes, a Renault a legnagyobb vesztes

Egyetlen év alatt komoly változást mutatnak a számadatok, ami a gyártók által szerzett pontszámokat illeti. A Honda szárnyalt, a Mercedes is nyert, a Ferrari és a Renault a vesztes oldalon.

2018-hoz képest alaposan megváltozott a kép a motorgyártók év végi pontszámát tekintve. A tavalyi év végén a Honda még kilométerekkel maradt le minden riválisától, igaz, egyetlen istállót láttak csak el erőforrásokkal, az is az átalakulóban levő középcsapatként köröző Toro Rosso volt.

Előre sejthettük, hogy a japánok jó vásárt csináltak azzal, hogy a Red Bull-lal sikerült leszerződniük, de azt mondhatjuk, hogy az energiaitalosok sem jártak éppen rosszul a japánok egyre fejlődő egységével. Elképesztő fejlődést mutatott be a Honda az elmúlt másfél évben, azt azonban ők maguk is elismerik, hogy jövőre ekkora léptékű előreugrásra már nem lehet számítani.

A Mercedes idén is három istállót látott el motorokkal és bár a Racing Point és a Williams is jelentősen visszaesett 2019-ben, a világbajnok csapat olyan mértékben dominálta a szezont, hogy egyedül is több pontot szerzett, mint bármelyik másik gyártó gárdáinak összpontszáma. 2018-ban még „csak” 773:712 arányban győzte le a német erőforrás a Ferrarit és két fiókcsapatát, idén a Mercedes látványosan elszakadt. 813 egységet gyűjtött (ebből a gyári csapat 739-et), miközben a Ferrari-Haas-Alfa Romeo hármas együtt is csak 589 pontra volt képes.

A Honda és a Mercedes a győztes oldalon idén


A Honda tavaly még 33 egységgel szerénykedett, idén a Red Bull 417-t, a Toro Rosso pedig 85-t szorgoskodott össze, tehát a japán gyártó idén 502 pontot szerzett, amivel úgy maradt le nem is olyan sokkal a képzeletbeli második helyről, hogy csak két csapatot lát el erőforrásokkal. Pedig elméletileg a Ferrarié a legerősebb motor, de a Toro Rosso önmagában is közel megháromszorozta tavalyi termését.

A Renault viszont a Red Bull elvesztésével hatalmasat zuhant. 2018-ban még 603 szerzett pont állt a franciák neve mellett, idén már csak 236, ebből a tavaly gyengélkedő McLarennek köszönhető 145, a gyári istállónak pedig 91. Kevesebb, mint feleannyit termelt a Renault két csapata idén, mint a két hondás istálló.

Bár a szakértők szerint az erőforrások közel hasonló teljesítményre voltak már idén képesek mind a négy gyártót figyelembe véve, a Mercedes dominanciája idén sokkal látványosabb volt, mint az elmúlt két évben, úgyhogy jócskán fel van adva a lecke a riválisoknak.

Az összpontszámok változása tavalyhoz képest:

Mercedes
2018: 773 pont (21 futam)
2019: 813 (21 futam)

Ferrari
2018: 712 pont
2019: 589

Honda
2018: 33
2019: 502

Renault
2018: 603
2019: 236

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: