DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Honda: Ilyen nagyot már nem ugrunk előre

Az elmúlt két évben olyan hatalmas fejlődésen esett át a korábban bukdácsoló Honda, hogy már a legjobbakkal került hasonló szintre. A japánok figyelmeztetnek, ugyanilyen előrelépés nem várható.

A Formula-1-es motorokat 2014 óta folyamatosan fejlesztik, a komplex hibriderőforrásokban rengeteg volt a potenciál a kezdeti időkhöz képest. Eleinte csak a Mercedes volt képes megbirkózni igazán jól a feladattal, 2017-től pedig a Ferrari is felzárkózott, miközben a Renault és a Honda feltűnően alulteljesített, a tempóval és a megbízhatósággal is jócskán adódtak gondok.

2018-ban viszont a Honda is rálelt a helyes útra és öles léptekkel kezdett felzárkózni, miután a McLarennel három keserves évet követően elváltak útjaik. A Toro Rossónál viszont olyat produkáltak a japánok, hogy a Red Bullt is meggyőzték arról, idén már a Honda teljes gyári támogatásával induljanak.

Ismét feltűnő javulással jelentkezett a gyártó, ennek eredményeképpen három futamgyőzelmet könyvelhetett el Max Verstappen (akár több is lehetett volna), a szakértők szerint pedig a Honda már teljesen felzárkózott motorerőben (és megbízhatóságban is) a legjobbakhoz. A japán szakemberek azonban figyelmeztetnek, a folyamatos fejlesztések ellenére már olyan szintre értek az erőforrások, hogy innentől hatalmas előrelépésekre senki ne számítson.

Nem számít már olyan hatalmas fejlődésre a Honda, mint az elmúlt két évben


„Megmutattuk, milyen fejlődésre vagyunk képesek, idén a Red Bull és a Toro Rosso oldalán is remekeltünk. Ez nagyon jól jött mindenkinek, aki a projektünkben dolgozik, szeretném, ha jövőre is megtartanánk jó formánkat” – ecsetelte véleményét Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója a Racer című lapnak.

„Egyértelmű, hogy a jövő évi fejlesztéseinket már régen elkezdtük és gőzerővel dolgozunk azon, hogy elérjük kitűzött céljainkat. Úgy vélem, most nehezebb lesz a dolgunk, mint az előző években. Egészen precíznek kell lennünk minden egyes területen, a hardver, a szoftver és a pályaszéli munkálatok terén is.”

„Tökéletes összhangra van szükség a belsőégésű motor, az MGU-H, az MGU-K és az összes kiszolgáló rendszer között, mint például a hűtővíz és az olaj. De hogy megint újabb hatalmas lépést tennénk meg előre? Innentől kezdve ez már meglehetősen nehéz dolog” – fogalmazott a japán szakember. A Red Bull mindenesetre a főtanácsadó elmondása szerint két hét előnyben jár az eredeti tervekhez képest, ez nagy segítség lehet az apróságok finomhangolásában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: