Az elmúlt évek keserves szenvedését látva valószínűleg nem sokan fogadtak volna arra, hogy a Formula-1-et évek óta uraló három topcsapat mögött a wokingi istálló lesz az, amely szinte a semmiből feltámad és simán megszerzi a negyedik helyet a konstruktőri bajnokságban úgy, hogy még dobogós hellyel is büszkélkedhet.
Két évvel ezelőtt mindössze harminc pontocskát kapargatott össze a Fernando Alonso-Stoffel Vandoorne páros, ez pedig a nem kis csalódásnak számító összetett kilencedik helyhez volt elegendő. Tavaly már Renault-motorral vágtak neki az évnek, de a biztató kezdetet kellemetlen visszaesés követte. Úgy zártak hatvankét egységgel a hatodik pozícióban Alonsóék, hogy az utolsó hat futamon egyetlen nyolcadik helyezésre futotta.
Idén megtáltosodott a McLaren, 145 szerzett pont, (szerencsés) dobogós hely Brazíliában és a huszonegyből csak öt olyan futam akadt, ahol nem sikerült a pontszerzés. Az újonc Lando Norris remek benyomást tett első évében, pedig nem is egyszer technikai hiba fosztotta meg egy-egy kiváló eredménytől. Így is tizenegyedik lett a tabellán, de kicsivel kevesebb balszerencsével nagyon könnyedén juthatott volna a kilencedik helyre is.
Sainz parádésan gyors és megbízható idényt teljesített, összetett hatodik helye és 96 szerzett pontja önmagáért beszél. Nehezen indult, az első három verseny után még nulla ponttal állt, ezután azonban dobogós helyét leszámítva is kiemelkedett a középmezőnyből. Háromszor végzett az ötödik, négyszer a hatodik helyen és végül az év közben egymással helyet cserélő két Red Bull-pilótát, Pierre Gaslyt és Alexander Albont is hajszállal, de maga mögé utasította.
Az elmúlt években tetszhalott állapotban tengődő McLaren látványosan feltámadt, a dobogó is öt és fél esztendőnyi szünet után talált rá az istállóra, amely tetemes, 54 pontos előnnyel végzett az azonos motorral versenyző Renault előtt. Hogy a gárdán belül mennyire szoros volt a küzdelem? Az időmérő edzések tekintetében Sainz 11:10 arányban győzte le Norrist, aki (nem meglepő módon) az év újonca címet is elnyerte.
Mindössze egyetlen negatívum kapcsolódik a McLaren idei remekléséhez, hogy innentől az elvárások is sokkal magasabbak lesznek a csapattal szemben. Igaz, nemrég arról beszéltek, hogy hamarosan be akarnak törni a legjobb három csapat közé, rendszeres dobogós helyezésekkel. Hogy meddig juthatnak előre, az egyelőre nagy kérdés, különösen, mivel a 2021-es átfogó szabályváltozások alaposan megkeverhetik a kártyákat. Rengeteg ember fejében merül fel az a kérdés is, hogy Fernando Alonsóval a volánnál még ennél is többre lehetett volna képes a McLaren idén, vagy éppen a spanyol volt kerékkötője a fejlődésnek?