7:00 Hétfő délután óta az Egyesült Államokban tartózkodunk, ahol előbb Dallas környékén hűvös és esős idő keserítette az életünket, Austinba érve viszont szinte téliesre fordult időjárásban van részünk. Szerdán a paddock túlnyomó többsége San Marcosban, az Egyesült Államok egyik legnagyobb outlet centerében bolyongott téli ruhák után kajtatva, a helyi televíziók esti időjárás-előrejelzéseiben pedig nem győzték kürtölni: ez lesz az első éjszaka Texasban, amikor fagypont körüli lesz a hőmérséklet. Nem hazudtak, valóban nulla fok örüli időjárásra ébredtünk.
9:30 Érkezés a Circuit of the Americas sajtóparkolójába, ahol didergő embereket találtunk, a shuttlebusz viszont alaposan fel van fűtve. A téma természetesen adott: mivel az FIA már szerdán kiküldte a meghívót a 2021-es F1-es szabályokkal kapcsolatos csütörtöki sajtótájékoztatóra, mindenkit a 11 órakor kezdődő esemény foglalkoztat.
10:55 Mivel a sajtóesemény szigorúan szabályozott, hosszú sor rostokol a sajtókonferencia helyszínének bejárata előtt. Az eseményre a FOM részéről Chase Carey és Ross Brawn, az FIA részéről pedig Nick Tombazis együléses versenyzésért felelős technikai igazgató hivatalos, de élő videókapcsolatos keresztül csatlakozik Jean Todt, az FIA elnöke is.
11:00 Indul a prezentáció, amelyen előbb Todt, majd Carey méltatja az új regulacsomagot, amelyről úgy beszélnek, mintha biztos lenne, hogy az a megváltást hozza el. Nem győzik hangsúlyozni, hogy ez az első olyan szabályzat, amely során a költségek kordában tartására is gondoltak, ráadásul meggyőződéssel állítják, hogy ennek hatására a versenyzés is biztosan izgalmasabb lesz. Tombazis szerint az autók lassabbak lesznek ugyan, mint a jelenlegiek, de szakember is úgy véli, hogy megéri ennyi áldozatot hozni annak érdekében, hogy több akciót láthassunk a pályán. A kiállított makettet és a levetített videót látva abban biztosak lehetünk, hogy az autók külleme változni fog, de hogy mit hoznak majd az új regulák a valóságban? A szakmai közvélemény imád vitatkozni ezen, a paddockban is ezt teszik a legtöbben, de a legbölcsebbek talán akkor vagyunk, ha leszögezzük: ezen változtatni nem lehet, a valós hatást pedig majd csak a 2021-es szezonnyitón tapasztalhatjuk majd meg. Egy dologban biztosak lehetünk: bár minden csapat, még a vétójoga alkalmazásával sokáig fenyegetőző Ferrari is leokézta a módosításokat, akkor és ott biztosan lesznek majd, akik puffogni fognak a dolgok alakulása miatt.
12:00 Hangorkán a pályán: noha ez még csak a sajtónap, egy NASCAR járgány ordít a COTA aszfaltcsíkján. A promóciós száguldást a hazai csapat, a Haas szervezte, Romain Grosjean és Kevin Magnussen kipróbálhatták a testvércsapat, a Stewart-Haas Racing versenygépét, a társtulajdonos-csapatfőnök és korábbi pilóta Tony Stewart szaktanácsadása mellett. A dán és a francia egyaránt élvezte a száguldást, az arcukról szinte letörölhetetlen a mosoly.
14:30 „Elég extrém lehet a helyzet, ha az időjárás ilyen marad” – mondta a Williams versenyzője, Robert Kubica, utalva a szokatlanul hideg időre. „Ilyen körülmények között egészen más kihívás lesz optimalizálni az autó beállításait, az abroncsok működését. Még az is előfordulhat, hogy a történelemben először amiatt fogunk panaszkodni, hogy fázunk az autóban ülve!” Arra a felvetésre, hogy jó ötlet lenne-e ülésfűtést szerelni az F1-es autókba, Kubica rávágja, hogy „most valószínűleg igen!” A lengyel - aki saját bevallása szerint hétfői, austini érkezése óta mást sem csinált, csak téli ruhák után rohangált - örömének adott hangot azzal kapcsolatban, hogy azt tapasztalja, a legutóbbi amerikai látogatásához képest sokat javult az F1 egyesült államokbeli ismertsége: „Ahogyan jöttem, mentem a városban, többen is felismertek és megállítottak, ráadásul mindenfelé azt tapasztaltam, hogy van érdeklődés a verseny irányt. Szerintem ez nagyon jó dolog” – fogalmazott az egyszeres nagydíjgyőztes.
14:50 Günther Steiner osztja a véleményünket: „Egy évnyi vitatkozás után kiderült, hogy ezek a szabályok, szóval most már nincs értelme tovább merengeni, ezzel kell boldogulnunk és kész” – fogalmaz a Haas szakvezetője, aki kérdésünkre válaszolva kifejti, hogy az új regulák nem teszik olcsóbbá az F1-es autók megalkotását és gyártását: „Nem hinném, pláne a kezdeti időkben. Az első évben például szerintem még drágábbak is lesznek az autók, mivel most át lehet vinni egy-egy elemet a következő idényre, 2021-re viszont ez nem lesz lehetséges. 2021 tanulóév lesz, a következő szezonra is csak kevés komponenst tudunk majd átvinni” – mondta a szakvezető, aki szerint arra sem lehet számítani, hogy az új regulák kedveznek majd a kisebb csapatoknak: „Boldogan mondanám, hogy igen, hogy szerintem nem így lesz. A nagyobb csapatok nagyobb forrásokkal rendelkeznek, így ugyanabból az összegből nagyobb előnyt tudnak majd kovácsolni. Talán nem annyira, mint most, de szerintem akkor is így lesz!”
15:30 Lewis Hamilton sajtóértekezletére megtelik a Mercedes hospitality-egysége, ami nem is csoda: hacsak valami óriási gubanc nem történik, a brit vasárnap hatszoros világbajnok lesz, ráadásul épp az Egyesült Államokban, amelyről köztudott, hogy a kedvenc helye, jóformán második hazájaként kezeli az USA-t. Naná, hogy szóba kerül az esetleges címvédés, amellyel kapcsolatban az ötszörös vb-első meglepően szerényen és visszafogottan beszél, nem így a 2021-es szabályokról. Emlékezetes, hogy a brit nyáron a GPDA képviseletében részt vett az egyik párizsi egyeztetésen, amely után meglepően csípősen és lehangolóan nyilatkozott. Jelentjük, hogy az éllovas nincs túlságosan elragadtatva a véglegesített változattól: „Őszintén bevallom, ma reggel tudtam meg, hogy véglegesítették a szabályrendszert. Még nem is olvastam, néhány kollégámtól érdeklődtem, akik mondtak néhány dolgot. Megkérdeztem: változott valamelyest az irány? A válasz az volt, hogy nem. Majd átnézem alaposabban, mert szeretném tudni, hogy mi valósult meg mindabból, amire a GPDA tett határozott javaslatokat…” – fogalmazott Hamilton, aki New Yorkban töltötte a Mexikói Nagydíj óta eltelt napokban.
17:00 Hiába honos Texasban a Houtson Texans amerikaifoci-csapata vagy épp a San Antonio Spurs kosárlabda-gárdája, a legnépszerűbbnek minden kétséget kizáróan a Dallas Cowboys tojáslabdásai számítanak. Ez az államban mindenfelé érzékelhető, Austinban is, ahol azonban a városban székelő Texas Longhorns vetekszik a cowboyok népszerűségével, még úgy is, hogy a gárda nem is a csúcskategóriában, hanem az egyetemi bajnokságban szerepel. A Longhorns kabalafigurái és cheerleaderei a délután folyamán megjelentek a paddockban is.