DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

FIA: Semmi gond a Ferrari csapatutasításával

Szocsiban a bokszkiállási stratégia mindent eldöntött. A Ferrari nyíltan csapatutasítást alkalmazott előre megbeszélt taktika alapján, az FIA-t ez nem zavarja. A Mercedes és mindenki ugyanígy tesz.

Bőven hagyott beszédtémát a 2019-es Orosz Nagydíj. Az időmérő edzés után a futam első felében is a Ferrarik fölénye rajzolódott ki, de ekkor már Sebastian Vettel állt az élen. Ahogy az már a rádióbeszélgetésekből is kiderült, előre megbeszélt stratégiával, Charles Leclerc és a négyszeres világbajnok együttműködésével sikerült könnyedén lerajtolni Lewis Hamiltont.

Vettel azonban olyan jól kapta el a rajtot és a monacói szélárnyékát is, hogy a kettes kanyarig simán befért csapattársa mellé is. Utána azonban vonakodott visszaadni pozícióját, nem is tette meg, főleg, miután a másik vörös autó elkezdett lemaradni. Az istálló azonban meglépte, hogy néhány körrel később hozta ki kerékcserére Vettelt, közben Leclerc a friss gumikkal másodperceket vert rá és a bokszmunkák végeztével már elé is került.

Szingapúrban a Mercedes szólt rá Bottasra verseny közben, hogy lassítson le három másodperccel, nehogy Lewis Hamilton elé kerüljön. Michael Masi versenyigazgató szerint nincs ezekkel semmi probléma, a csapatutasítások már évtizedek óta a Formula-1 részét képezik, el kell fogadni.

Masi szerint a csapatutasítás régóta része az F1-nek


„Úgy vélem, a sportág része, amit látunk. Nemigen mondhatok semmi arról, hogy ezt a nemzetközi szövetségnek vizsgálnia, vagy szigorúbban szabályoznia kellene, mivel erről soha nem is folytattunk tárgyalásokat” – idézi Michael Masit a RaceFans.net szakportál.

„Végső soron a csapatutasítások nagyon régóta a sportág részét képezik, amióta csak az eszemet tudom. Nem hiszem, hogy nekem kellene ítélkeznem efelett. Ez nem olyan része a Formula-1-nek, amire igazán ráláthatunk kívülről” – fogalmazott a versenyigazgató.

Mindenesetre a szocsi eset megosztotta a rajongókat, sokan úgy gondolták, a Ferrari abszolút sportszerűtlenül járt el, hogy a boksztaktika eltolásával visszaadta a vezetést Leclerc-nek és nem hagyta csatázni egymással a két pilótát, hanem mesterségesen beleszólt. A másik oldal ugyanakkor azt hozza fel mentségül, hogy ha van egy előzetes megállapodás, azt Vettelnek kötelessége lett volna betartani. A Ferrari reakciójából viszont Helmut Marko egyértelműen azt olvasta ki, hogy Vettelnek már semmi jövője a Scuderiánál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: