Leclerc zsinórban harmadik pole-pozíciójából is meg tudta tartani a vezetést a piros lámpák kialvása után, védekeznie pedig nem is neki, hanem Sebastian Vettellel szemben Lewis Hamiltonnak kellett. A tolakodás ellenére a sorrend nem változott az első hat helyen, és az első kör is viszonylag biztonságosan lezajlott a mezőnyben: csak Carlos Sainz morgott a Nico Hülkenberggel való ütközés után, aminek nyomán körhátrányba is került.
A verseny első harmada viszonylag eseménytelenül zajlott, az élmezőny pedig kifejezetten lassú tempót diktált, így próbálva minél tovább megőrizni az időmérőről megörökölt lágy gumikat, hogy egyetlen kerékcserével abszolválhassák a futamot. Az események így akkor élénkültek fel, amikor a 20. kör környékén az élcsapatok rászánták magukat a bokszkiállásokra. Vettel érkezett elsőként a harmadik helyről, és ez is elég volt számára ahhoz, hogy átugorja az egy körrel később az élről a bokszba hajtó Leclerc-t – a történtek miatt pedig a monacói egyáltalán nem volt boldog.
A Mercedes nem reagált azonnal Hamiltonnal, és amikor már nyilvánvaló volt, hogy mindenképpen visszaesne a két Ferrari és Verstappen mögé, végül inkább hat további körre kint hagyták, hátha a verseny végén a frissebb gumik előnyt jelenthetnek számára. Miután az élmezőny kereket cserélt, Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas volt közöttük a sorrend, ám nem ők vezették a sort: a korábbi lassú tempó miatt a középmezőny sem szakadt le túlságosan, így az első etapjukat hosszabbra nyújtók előre kerültek, s öt körön át Antonio Giovinazzi vezetett az Alfa Romeóval.
A továbbiakban sem történt előzés az élcsapatok között, amit akadályozott három egymást követő biztonsági autós periódus is: az elsőre akkor volt szükség, amikor Romain Grosjean és George Russell ütközése nyomán a brit a falban kötött ki (a Williams idei első kiesését elkönyvelve), a másodikat Sergio Perez Racing Pointjának technikai hibája idézte elő, a harmadikat pedig az, amikor Danyiil Kvjat Kimi Raikkönennel szembeni előzése a célegyenes végén ütközésbe torkollott, és a finn törött első felfüggesztéssel búcsúzott.
A szaggatottá vált második félidő hatására a verseny időtávja ismét elérte a két órát, de még éppen belefért a kiírt 61 kör teljesítése. Bár Leclerc ígéretet tett a csapatrádióban, hogy igazságot szolgáltatva minden eszközt megragad majd, hogy visszaszerezze Vetteltől a szerinte őt megillető első helyet, végül köztük sem alakult már ki csata a leintésig. Sebastian Vettel így több mint egy év szünet után, a tavalyi Belga Nagydíjat követően ismét futamot nyert, feledtetve ezzel kissé a számára nem túl fényesen alakuló előző versenyeket. A német már ötödik sikerét aratta Szingapúrban.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 61 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 2.641 | 61 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 3.821 | 61 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 4.608 | 61 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 6.119 | 61 |
6 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 11.663 | 61 |
7 | Lando Norris | McLaren-Renault | 14.769 | 61 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 15.547 | 61 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 16.718 | 61 |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 17.855 | 61 |
11 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 35.436 | 61 |
12 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 35.974 | 61 |
13 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 36.419 | 61 |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 37.660 | 61 |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 38.178 | 61 |
16 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 47.024 | 61 |
17 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:26.522 | 61 |
- | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | - | 49 |
- | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | - | 42 |
- | George Russell | Williams-Mercedes | - | 34 |