Az egész 2019-es szezont végigszenvedte a Scuderia a rettenetes kanyarsebesség miatt. Hiába volt a versenyautó feltűnően gyors az egyenesben, az elhibázott aerodinamikai fejlesztési irány miatt a megszerzett előny többszörösét elvesztette Sebastian Vettel és Charles Leclerc a kanyarokban.
Barcelonában és a Hungaroringen különösen kijött az SF90-es problémája, a Magyar Nagydíjon például több, mint egyperces hátránnyal érkezett célba a harmadik helyen Vettel, úgy, hogy valójában semmilyen extra gondjuk nem akadt a futamon, egyszerűen lassabbak voltak a vörös autók.
A Ferrari többször is próbálkozott idén különböző fejlesztési csomagokkal, de egyszerűen nem váltak be az új alkatrészek. Szingapúr előtt is csak halványan mertek reménykedni a frissített első vezetőszárnyban és egyéb fejlesztésekben, ám az időmérő edzésen kiderült, ezúttal végre nem hiába reménykedtek.
Charles Leclerc óriási meglepetésre megszerezte a pole-pozíciót Lewis Hamilton előtt és Sebastian Vettel is jól ment, a harmadik rajtkockát csípte el. Hamilton nem is érti, honnan szedte hirtelen a tempóját a Ferrari és Leclerc, de hasonlóan meglepődött a Scuderia csapatfőnöke is.
„Még annál is jobban megy az autó, mint amit reméltünk. Teljesen új aerocsomaggal érkeztünk Szingapúrba és ez beválik. Azonban ne feledjük, hogy a versenyt holnap rendezik, most is úgy gondolom, hogy az Ezüst Nyilak (a Mercedes autói) továbbra is nagyon erősek. Tény, hogy mindig remek dolog az élről indulni Szingapúrban” – örvendezett a váratlanul jó eredménynek Mattia Binotto a Sky Sports rövid interjújában.
Alighanem, erre még a pénteki nap után sem számított senki, hogy nem a Mercedes és nem a Red Bull kerül a pole-pozícióba Szingapúrban, hanem a kanyargós pályákon eddig végig szenvedő Ferrari, Charles Leclerc pedig ezzel zsinórban harmadszor szerezte meg az első rajtkockát. Lewis Hamilton mindenesetre örülhet, hogy az első tizenkét nagydíjon ekkora pontelőnyt tudott kiépíteni, hogy idén már ne kelljen aggódnia a riválisok miatt.