A teljes 2019-es szezonban megfigyelhettük, hogy a Ferrari leszorítóerő terén jócskán elmarad a Mercedes, de még a Red Bull szintjétől is, a hosszú egyenesekkel tűzdelt, gyors pályák azonban a Scuderiának kedveztek. Ezt sikerült is két győzelemre váltania Charles Leclerc-nek, aki azonban előre figyelmeztetett, Szingapúrban a lassú pályán szenvedni fognak és sehol nem lesznek.
Egyáltalán nem így gondolja Toto Wolff, az Ezüst Nyilak csapatfőnöke, aki szerint hiába a 154 pontos előny a csapatversenyben, továbbra is kemény a küzdelem és Mattia Binottóék tanultak az első félév hibáiból. Szingapúrba egy sokkal ütőképesebb csomaggal érkezhetnek, mint amivel például a Hungaroringen versenyeztek.
„Hét verseny maradt még hátra és stabil előnnyel rendelkezünk mind az egyéni, mind a konstruktőri versengésben. Ugyanakkor egy-két gyenge hétvége teljesen megváltoztathatja az eseményeket, úgyhogy egyetlen pillanatra sem szabad leállnunk és így is fogunk tenni” – magyarázta Toto Wolff a Racefans.net szakportálon.
„Semmi sem előre garantált. Tudtuk, hogy Spa és Monza nehéz lesz számunkra és pontosan így is történt. Szingapúr elméletileg sokkal jobbnak tűnik nekünk és a Red Bullnak. De nincs kétségem afelől, hogy időközben a Ferrari is tanult hibáiból és egy jóval erősebb csomaggal érkezik a következő helyszínekre. Sokkal jobbal, mint amit Magyarországon használtak” – figyelmeztetett a Mercedes csapatfőnöke.
Még ha sikerült is valamelyest javítani a leszorítóerő problémáján a Ferrarinak, akkor is nehéz elképzelni, hogy a körönként közel egy másodperces lemaradást varázsütésre le tudták volna dolgozni, mint amivel például a Hungaroringen rendelkezett Vettel és Leclerc. De a Mercedesre egyébként is jellemző, hogy mindig igyekeznek a riválisokra tenni a terhet, minthogy kimondják, a következő pálya egyáltalán nem fekszik a Ferrarinak.