DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A Renault már érti, miért hagyta el a Red Bull

Meglehetősen önkritikusan nyilatkozott a francia gyártó főnöke, utólag belátják, mikben hibáztak 2014-től kezdve. Ettől függetlenül úgy érzik, partnerük túl keményen bánt velük a médiában.

2007-ben kezdődött az energiaitalos istálló és a Renault együttműködése, amely egészen 2018 végéig tartott. Ezen periódus derekán, 2009 és 2013 között rengeteg sikert értek el együtt, Sebastian Vettel vezérletével 2010-től kezdve négy éven át letaszíthatatlanok maradtak a trónról, zsinórban négy egyéni és csapatvilágbajnoki címet szorgoskodtak össze.

2014-ben azonban beköszöntött a hibridkorszak, a francia gyártó pedig nagyon megszenvedett a komplex erőforrásokkal, hosszú éveken át képtelen volt ütőképes és megbízható egységgel előállni, ezt pedig a kitűnő karosszériával rendelkező Red Bull egy idő után egyre nehezebben viselte. Zajlott az üzengetés a sajtón keresztül, miközben a Mercedes (majd később a Ferrari is) egyértelmű fölényben volt az élen, leginkább a motor miatt.

Az ehhez hasonló jelenetekből lett elege a Red Bullnak


A Red Bull végül vállalta a kockázatot és elhagyta francia partnerét és inkább a bizonytalan jövőképpel rendelkező, de akkor már fejlődési pályára állt Hondával szerződött. Nemigen bánták meg döntésüket, mivel a japánokkal szövetségben már több futamgyőzelem is összejött idén, miközben a Renault változatlanul problémákkal küszködik, csak a mezőny hátsóbb részében.

Mi vezetett a felek szakításához a franciák szemszögéből nézve? „2014-ig a Red Bull teljesen hozzászokott a jó teljesítményhez és a sikerekhez, amiket együtt értünk el. Aztán abban az évben hirtelen ennek vége szakadt. A fő probléma az volt, hogy a Renault túl keveset fektetett be a technológiába és új emberek megszerzésébe” – nyilatkozta Cyril Abiteboul az F1Racing hasábjain.

„Nem törődtünk eleget a jövővel, ez pedig komoly hiba volt, amit csak magunknak köszönhetünk. Ugyanakkor azzal nem oldunk meg semmit, hogy a médián keresztül folyamatosan, keményen kritizáljuk a partnert. Megértettük a Red Bull frusztrációját, de egyértelműen átléptek egy határt, amikor már nem kizárólag a termékünket kritizálták, hanem magát a Renault márkát is” – mutatott rá Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: