Egyelőre messze elmarad a Renault idei teljesítménye a kitűzött céloktól. A Cyril Abiteboul által vezetett F1-es csapat a 2019-es szezonban a konstruktőri negyedik helyre pályázik, ám ehhez kétszer annyi pontra lenne szüksége, mint amennyit a szezon első felében összeszedett, így valószínűtlennek tűnik, hogy a közeljövőben ezt eléri. Pláne olyan versenyekkel, amilyet a Hungaroringen is teljesítettek.
Pilótáik közül Nico Hülkenberg rajtolt az előkelőbb, 11. pozícióból, de a számításait hamar keresztülhúzta egy erőforrásban jelentkező probléma. A motorja nemes egyszerűséggel biztonsági módba kapcsolt, így a német számára a meglévőnél kevesebb lóerő állt rendelkezésére. "A verseny elejétől szenvedtünk az autó motorvezérlésével, ami körönként stabilan három tizedmásodpercembe került. Ez nehéz helyzetbe hozott, nem volt meg a tempónk a pontszerzéshez" - számolt be röviden a versenyéről.
"Nicóval a pontszerzés volt a célunk, de a motor biztonsági üzemmódja és a minimális gumielőnyünk miatt nem igazán működött a stratégiánk" - tette hozzá a csapatvezető, aki abból a pályán mutatott teljesítményből igyekszik motivációt nyerni, amit a másik pilótája, Daniel Ricciardo mutatott. Az ausztrál a szűk magyar pályán az utolsó helyről a tizennegyedikig kapaszkodott fel.
"Az utolsó körig jót küzdött Magnussennel, ami azt mutatja, mekkora harcos is ő. A nyári szünetben a pályán mutatott hozzáállásából kell merítenünk, mivel a szezon első fele számunkra messze elmaradt az elvárttól" - magyarázta Abiteboul.