Igen erős motorral, de meglehetősen félresikerült karosszériával kezdte az évadot a vörös istálló, az egyenesekben Sebastian Vettel és Charles Leclerc tempója verhetetlennek bizonyult, ugyanakkor a kanyarokban az előny többszörösét elvesztették. A Mercedes dominálta is az eddigi versenyhétvégéket, egyedül Max Verstappen Red Bull-Hondája volt képes időnként felnőni a feladathoz és futamokat nyerni.
Sebastian Vettel nemrég arról beszélt, hogy a pocsék évkezdés ellenére többször is megvolt a lehetőségük nyerni, de valami miatt ezt mindig elpuskázták. Leginkább Bahreinben, Kanadában és Ausztriában álltak közel a futamgyőzelemhez. Többször is olyan aerodinamikai frissítéssel jelentkeztek, ami vakvágánynak bizonyult, de a csapatfőnök úgy véli, ezek is mind kellettek ahhoz, hogy tökéletesen megértsék az autó problémáit és fejlesztési irányát.
„A Francia Nagydíjra hoztunk egy teljesen új padlólemezt, ami egyáltalán nem úgy működött, mint amire számítottunk. Viszont úgy gondolom, azóta sikerült megérteni ennek okát, nagyban segített minket ahhoz, hogy az újabb alkatrészek tervezésénél már pontosabbak és hatékonyabbak legyünk” – magyarázta Mattia Binotto a Motorsport.com szakoldal kérdésére.
„Gyakran mondogatom, hogy csapatként, ebben az összetételben nagyon fiatalok vagyunk, rengeteg ember még csak kevés időt töltött el jelenlegi pozíciójában, a know-how pedig szezon közben szokott kialakulni, sőt, inkább több év leforgása alatt.”
„Ezért is vagyok boldog, amikor úgy bukkan fel egy probléma, hogy azt sikeresen azonosítjuk és megoldjuk. Közben persze mind egy-egy elpuskázott lehetőség, ami a pályán mutatott teljesítményünket illeti, de az autó folyamatosan fejlődik, ez pedig mutatja, hogy a csapat igenis képes arra, hogy hozhassa az eredményeket.”
„Ahogy korábban is mondtuk, a legfontosabb, hogy megőrizzük a nyugodt légkört, még jobban összpontosítsunk és az is kell, hogy szenvedélyesek maradjunk. Közép- és hosszú távokban kell gondolkodnunk, ha a megfelelő irányban haladunk, meglesz a versenyképesség is” – tette hozzá Binotto.