DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Verstappent a Ferrari segítheti világbajnoki címhez

A Red Bull-Honda és vezérpilótája egyre javuló formáját látva még nem kell lemondania az idei bajnoki címről. Önerőből azonban már nincs esélye behozni a hátrányt, a rivális segítsége kellene.

A Formula-1 korábbi gumiszállítója, a Bridgestone egykori szakembere, Kees van de Grint még lát esélyt arra, hogy az idei Formula-1-es világbajnokság hajrája izgalmakat tartogathat. Ebben Max Verstappen járhat az élen, aki még esetleg megszoríthatja Lewis Hamiltont az első helyért vívott harcban.

Másfél évtizeddel ezelőtt van de Grint (többek között) Michael Schumacherrel dolgozott együtt a Bridgestone kötelékében, amikor még a Michelin is jelen volt gumiszállítóként a száguldó cirkuszban. Ezúttal úgy látja, a fiatal hollandnak még számos versenyt meg kellene nyernie és a feljavuló Ferrarik segítségére is szüksége lenne, hogy értékes pontokat raboljanak el a Mercedesektől.

Ehhez hasonló eredményekre lenne szüksége Verstappennek a végső győzelemhez


„Stratégiailag jelenleg a két Mercedes az egy szál Red Bull ellen csatázik. Számításaim szerint, annak esélye, hogy Verstappen képes megnyerni mind a kilenc hátralevő futamot és háromszor a leggyorsabb kört is megfutni, nagyjából 20%. Annak lehetősége viszont, hogy Hamilton nem nyer már idén versenyeket és időnként a legjobb tízen kívül zár, egészen minimális” – idézi van de Grint véleményét a Slipstream.

A DTM korábbi első embere, Ernest Knoors is megerősítette ezt a véleményt. „Amit Kees mond, igaz. Elég nehéz lenne Maxnek folyamatosan az élen végeznie, látva az eddigi adatokat, de tény, igazi verseny csak Verstappen és Hamilton között lehetséges már. Jó lenne, ha a két Ferrari is végre stabilan csatlakozna az első helyért vívott harcokhoz. Akkor lehetne csak kicsit nagyobb esélye a hollandnak nyernie, ha egy másik erős Red Bull és még két remek Ferrari is a Mercedesek elé kerülne, így az Ezüst Nyilak visszaszorulnának többször is az ötödik-hatodik helyre” – fogalmazott Knoors.

A fejtegetés és az esély is meglehetősen elméleti, bármelyik elemét nehéz elképzelni. A vörös autók Belgiumban és Olaszországban vélhetően erősek lesznek, de a technikás pályákon valószínűleg ismét lemaradnak. És akkor még számításba sem vettük azt, hogy Verstappennek a tervezett motorcsere miatt legalább egy, de lehet, hogy két futamot egészen biztosan a rajtrács hátsó részéről kell majd kezdenie, onnan pedig a győzelem esélye a nullához közelít.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: