DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nincs más megoldás az olaj feltakarítására

Szürreális perceket hozott a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzése, amikor a korábban kifolyt olajra szórt cementporon áthajtottak a pilóták és hatalmas porfelhőt húztak maguk után.

Kényszerpályára került a Formula-1 versenyigazgatója a Hungaroringen, a harmadik szabadedzés előtt nem sokkal ugyanis a Formula-2-es futamon egy versenyautó úgy hibásodott meg, hogy hosszú métereken keresztül széles olajcsíkot húzott az aszfaltra, mindezt a pálya egyik leggyorsabb és legveszélyesebb kanyarjában.

Mivel az érintett szakasz balesetveszélyesen csúszóssá vált, így nem volt más megoldás, mint a hosszú évek óta megszokott módon felszórni a pálya azon részét speciálisan erre használt cementporral, ez ugyanis magába szívja az olajat. Eleve tíz perccel később gurulhattak pályára a versenyzők a hatvan perces gyakorláson, az első körökben viszont így is hihetetlen látványban lehetett része a rajongóknak.

Az óriási mennyiségű poron csak mérsékeltebb tempóval lehetett eleinte áthajtani, akkor is hatalmas porfelhő maradt a versenyzők után, ez szintén eléggé veszélyesnek tűnt. A Formula-1 versenyigazgatója, Michael Masi azonban egyértelműen úgy véli, nincs jobb megoldás, ez a módszer ugyanis a lehető leggyorsabb és legjobb az ilyen jellegű problémáknál.

Masi szerint jelenleg messze ez a legjobb megoldás az olaj ellen


„Hogy volt-e más alternatíva? Ebben a pillanatban ez egy fantasztikus megoldás, ami igazán jól működik, különösen akkor, ha vannak nagyméretű seprűink a por későbbi eltakarítására. Az egész világon ezt alkalmazzák nagyon régóta. Jelenleg nem is látok más olyan alternatívát, ami be is válik” – fogalmazott a Motorsport.com szakportál kérdésére Michael Masi.

„Tudtuk, hogy az első néhány körben igencsak poros lesz az a rész, láttuk is a tévén, utána azonban, amikor már elég sokan átmentek rajta, már sokkal jobb lett a helyzet. Lewis Hamilton köre két másodperccel gyorsabb lett a végére, mint az előző napi legjobbja.”

„Nagyjából egy autónyi szélességben ömlött az olaj a kanyar bejáratától végig az íven, egészen a kijáratnál levő kerékvetőkre is, szóval nem egy apró problémával álltunk szemben. Végül a takarítás tökéletesen sikerült, pedig igencsak szorított az idő is minket” – tette hozzá a versenyigazgató.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: