2019-ben két istálló használja a francia egységeket, a gyári csapaton kívül ugyanis a McLaren az a gárda, amely Renault-motorokkal szereli versenyautóját. A Hondával leszerződő Red Bull kiválásával az eredmények alaposan visszaestek, még dobogóra sem sikerült állnia egyik versenyzőnek sem és alapvetően nem is várható el, hogy ez még idén megtörténik.
A francia gyártó ugyan láthatóan fejlődött az előző évekhez képest (a főmérnök szerint a teljesítmény már helyenként eléri az 1000 lóerőt is), a megbízhatóság azonban továbbra is elég ingadozó. A Német Nagydíjon például a négyből két versenyzőt (Ricciardót és Norrist) motorhiba kényszerített a verseny feladására, de úgy tűnik, megússzák motorcsere és az ezzel járó büntetés nélkül.
De csak egy ideig, a franciák ugyanis a nyári szünet után élesben is bevetik legújabb fejlesztésű erőforrásukat, a Spec-C elnevezésű egységet. Még nem tudni pontosan, melyik pilóta mikor kapja meg, de a tervek szerint Spa-Francorchamps-ban, illetve Monzában mindannyian meghúzzák a motorcserét. Már korábban is részesültek rajtbüntetésben idén, szeptemberben ez mind a két McLarennél és Renault-nál megismétlődik majd.
„Jól tudjuk, hogy a nyári szünet után büntetéseket fogunk kapni. Melbourne és Bahrein óta ezt már tervbe kellett vennünk, mivel Carlos Sainznál és a két gyári autónál az MGU-K hibája az egész erőforrás meghibásodását vonta magával, azokat a motorokat elvesztettük” – ecsetelte véleményét Cyril Abiteboul az Autosport szaklap hasábjain.
„Tudjuk, hogy hátrányban vagyunk, ezért néhány büntetést még le kell nyelnünk. Ezek viszont szinkronban lesznek az új specifikációjú motor bevetésével, ez lesz az idei utolsó fejlesztésünk, a Spec-C. Azt még nem tudom megmondani, ki mikor kapja meg pontosan, de nem csak büntetés lesz a jutalmunk érte, hanem jó néhány extra lóerő” – tette hozzá a francia szakember.
Az új erőforrástól egyértelműen azt várják, hogy elődjénél megbízhatóbb és erősebb is lesz. A Magyar Nagydíjon azonban még a régebbi változattal indul mindkét érintett istálló.